  • 1. Data: 2002-02-19 20:02:09
    Temat: samochód
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Witam

    Jest taki problem.
    Kolega kupił pewien czas temu samochód za 3200zł. US zakwestionował tą cenę
    (taka była na umowie) i pobrał podatek od kwoty 3500 zł.
    Po upływie 4 miesięcy sprzedał ten samochód
    za kwotę 33000 zł . Róznica w cenie byłaby 1000zł
    jezeli przyjąć cenę umowy i od tej kwoty trzeba by było zapłacic podatek
    ponieważ nie minęło 6 miesięcy od daty kupna samochodu.US przyjął
    35000 zł. wiec zysku nie było i podatku wynikającego z róznicy ceny kolega
    nie płacił.
    Obecnie podczas kontroli US przyczepił się
    ze kolega nie zapłacił podatku od różnicy ceny i obecnie znowu przyjmują
    3200 zł.
    Moje pytanie : jaką cenę w tym przypadku przyjmuje się tą z umowy czy tą
    oszacowaną
    przez US.

    Witek

  • 2. Data: 2002-02-19 20:18:54
    Temat: Re: samochód
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    przyjmują
    > 3200 zł.
    > Moje pytanie : jaką cenę w tym przypadku przyjmuje się tą z umowy

    Słusznie się przyczepił. Cena oszacowania przez US służy jedynie
    do ustalenia wymiaru podatku od czynności cywilno-prawnych.
    Dochód z tej transakcji ustala się na podstawie dokumentów nabycia i
    sprzedaży.

    CEZ

  • 3. Data: 2002-02-19 22:42:49
    Od: "tomek" <t...@t...com.pl>

> [...]
    > Po upływie 4 miesięcy sprzedał ten samochód
    > za kwotę 33000 zł . Róznica w cenie byłaby 1000zł

    Niezly aparat - kupil za 3200, sprzedal za 33 000! Od razu smierdzi
    oszustwem. Roznica prawie 31 tys. zl!
    Tomek K.

  • 4. Data: 2002-02-20 20:10:46
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > cenę
    >
    > Niezly aparat - kupil za 3200, sprzedal za 33 000! Od razu smierdzi
    > oszustwem. Roznica prawie 31 tys. zl!
    > Tomek K.

    brakowało 0 - 32000 dalej pisałem ze różnica 1000 zł. można było się
    domyśleć.