  • 1. Data: 2003-03-19 18:47:10
    Temat: dg a dochod osoby fizycznej
    Od: <v...@i...pl>

    Czy mogę zakup komputera odliczyc od dochodu jako osoba fizyczna jesli pol
    roku pozniej zaozylam DG i wrzycialm tenze komputer w srodki trwałe i
    odpisuje amortyzacje.
    dzieki za odpowiedz
    verisa

  • 2. Data: 2003-03-19 21:09:42
    Temat: Re: dg a dochod osoby fizycznej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Mar 2003 v...@i...pl wrote:

    >+ Czy mogę zakup komputera odliczyc od dochodu jako osoba fizyczna jesli pol
    >+ roku pozniej zaozylam DG i wrzycialm tenze komputer w srodki trwałe i
    >+ odpisuje amortyzacje.

    IMHO jest zagrożenie:
    +++++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    45) odpisów z tytułu zużycia środków trwałych, dokonywanych według zasad
    określonych w art. 22a-22o, od tej części ich wartości, która odpowiada
    poniesionym wydatkom na nabycie lub wytworzenie tych środków we własnym
    zakresie, odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym albo
    zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie,
    -----

    Jak próbowałem (półtorej roku temu) wywiedzieć się co US na to,
    to ustnie stosowali wykładnię "ostrożnościowoniepewną" :] (tj.
    "a może profilaktycznie obniżyć wartośćo podwójne odliczenie")
    i zaproponowali pytanie na piśmie. Machnąłem ręką...
    Ale u mnie to nie był cały komputer tylko sama drukarka, więc
    szkoda mniejsza :) (reszta elementów komputera dała się "upchnąć"
    w nieodliczonej częsci zakupów "przyrządów").

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-19 21:10:55
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    l...
    > Czy mogę zakup komputera odliczyc od dochodu jako osoba fizyczna jesli pol
    > roku pozniej zaozylam DG i wrzycialm tenze komputer w srodki trwałe i
> [...]
    Myśle że dwa razy się nie da odpisać w jednym roku.Ale pewnoście nie mam .
    Wiola