  • 1. Data: 2003-03-19 13:43:39
    Temat: Ulga remontowa a opłata przez internet
    Od: m...@p...onet.pl

    WItam!

    CHcialbym odliczyc od podatku czesc czynszu przeznaczona na fundusz remontowy.
    Niestety czynsz oplacam przez internet i otrzymanie dowodow wplaty kosztowaloby
    fortune (12X5=60PLN) Czy moge zamiast dowodu wplaty uzyc potwierdzenia wplaty
    czynszu (wydrukowanego z komputera, bez pieczatek i podpisow) oraz oświadczenie
    ze spoldzielni o wysokości funduszu remontowego?

    PS Od razu mowie, ze Spoldzielnia nie ma kasy i nie jest mozliwy numer z
    wyplaceniem i ponownym wplaceniem pieniedzy na fundusz remontowy.

    Bede wdzieczny za pomoc - czy w ogole mam sie tym przejmowac, czy kasa jest juz
    stracona...

    Pozdrawiam
    Maatzey

  • 2. Data: 2003-03-19 21:17:31
    Temat: Re: Ulga remontowa a opłata przez internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Mar 2003 m...@p...onet.pl wrote:
    [...]
> [...]
    >+ czynszu (wydrukowanego z komputera, bez pieczatek i podpisow) oraz oświadczenie
    >+ ze spoldzielni o wysokości funduszu remontowego?

    IMHO problem jest bardzo podobny do "jak księgować płatności
    internetowe w działalności gospodarczej". Zapytaj googla
    (groups.goole, nie www.google !!) w tym temacie :)
    Zdania są nieco podzielone, sporo grupowiczów księguje
    w oparciu o taki wydruk (opatrzony osobistym autografem
    tudzież pieczątką o ile ktoś ma - aczkolwiek pieczątka
    już jest bez znaczenia). Niemniej tacy co aplikują sobie
    "papierowy" dowód też są.
    Być może nie byłoby złym pomysłem wykonanie jednego wyciągu
    zbiorczego obejmującego cały rok - i tam pooznaczanie
    stosownych wpłat. Z reguły takie coś "wychodzi" taniej.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-19 21:41:24
    Od: "Paweł" <p...@n...pl>

> [...]
    > wyplaceniem i ponownym wplaceniem pieniedzy na fundusz remontowy.
    >
    > Bede wdzieczny za pomoc - czy w ogole mam sie tym przejmowac, czy kasa

    Mam analogiczną sytuację jak Twoja. Wcale się tym nie przejmuję i odliczam w
    oparciu o wydruk przelewu z bankowego systemu elektronicznego. Przecież tak
    naprawdę jest on bardziej wiarygodny niż podpis jakiejś panienki z banku.
    Jak przyjdzie co do czego to (US się przyczepi) to wówczas zażądam z banku
    wyciągów, a kosztami obciąże US.
    Uważam, że można z powodzeniem zastosować analogię do sytuacji jaka powstaje
    z powoływaniem niezależnego biegłego w przypadkach sprzedaży samochodu.
    Jeśli US kwestionuje cenę z umowy sprzedaży, można powołać niezależnego
    biegłego. Jeśli jego orzeczenie potwierdza cenę US zwraca koszty jego
    powołania.
    A na marginesie uwaga - obowiązuje ustawa o podpisie elektronicznym, a my
    zawracamy sobie głowę takimi duperelami. Urzędnicy chcą czy nie chcą, muszą
    nadążać za postępem, a kto ich do tego zmusi, jak nie my.

    Pozdrawiam, Paweł

  • 4. Data: 2003-03-20 06:58:15
    Od: Stanisław Marszałek <s...@f...krakow.pl>

    m...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > czynszu (wydrukowanego z komputera, bez pieczatek i podpisow) oraz oświadczenie
    > ze spoldzielni o wysokości funduszu remontowego?

    Nie sądzę aby był z tym problem. Jestem po kontroli za 2002 rok. Miałem
    odliczone darowizny płatne z konta w mBanku. Zero problemów w US Kraków.