  • 1. Data: 2003-03-19 18:57:42
    Temat: faktura przed rozpoczeciem DG
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    Witam,

    jakiś czas temu pytałem co będzie, gdy NASK wystawi mi fakturę przed datą
    rozpoczęcia działalności. Poprosiłem więc NASK o wystawienie faktury po
    pierwszym ponieważ po pierwszym rozpocznę działalność. Jak na złość
    wystawili wcześniej, tłumacząc, że na podstawie prawa telekomunikacyjnego
    wystawiają faktury bez podpisu i niejako z tego wynika, że dane umieszczone
    w formularzu zgłoszeniowym (do rejestracji domeny) są prawdziwe itp.
    Próbowałem wytłumaczyć, że wystawili fakturę firmie, która nie istniała a
    NASK o tym wie, że dana firma nie istnieje, ale jak kulą w płot. I co teraz
    zrobić? Fakturę i tak zapłacę bo nazwa firmy jest identyczna z nazwą firmy
    ale jak to ksiegować?

    Stryket

  • 2. Data: 2003-03-26 21:40:51
    Temat: Re: faktura przed rozpoczeciem DG
    Od: "WODZIO" <w...@...pl>

    Niestety nie zaksiegujesz tej faktury... no bo w ktorym miesiacu ?
    Pozdrowienia
    WODZIO

  • 3. Data: 2003-04-08 18:34:11
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "WODZIO" <w...@...pl> wrote in message
    > Niestety nie zaksiegujesz tej faktury... no bo w ktorym miesiacu ?

    dlaczego nie ?
    a z datą pierwszego dnia rozpoczęcia działalności ?
    przecież to jest koszt poniesiony w celu rozpoczęcia działalności - tak jak
    pieczątka i wizytówki ? czy nie tak ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-04-11 05:57:22
    Od: "WODZIO" <w...@...pl>

> [...]
    > a z datą pierwszego dnia rozpoczęcia działalności ?
    > przecież to jest koszt poniesiony w celu rozpoczęcia działalności - tak

    Faktury wystawia się w dniu zaistnienia zdarzenia gospodarczego.
    WODZIO

  • 5. Data: 2003-04-11 06:57:30
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "WODZIO" <w...@...pl> wrote in message

    > Faktury wystawia się w dniu zaistnienia zdarzenia gospodarczego.

    a kiedy się je księguje ?? :)

    i czy można zaksięgować fakturę przed rozpoczęciem działalności ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-04-11 15:36:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "WODZIO" <w...@...pl> napisał w wiadomości
    > jak

    > Faktury wystawia się w dniu zaistnienia zdarzenia gospodarczego.
    > WODZIO

    Nieprawda.

    do 7 dni ...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-04-12 16:20:21
    Od: "WODZIO" <w...@...pl>

    > i czy można zaksięgować fakturę przed rozpoczęciem działalności ?

    Niestety nie można.

    WODZIO

  • 8. Data: 2003-04-12 16:38:57
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "WODZIO" <w...@...pl> wrote in message

    > Niestety nie można.

    to wobec tego co według kolegi należ zrobić z fakturami i dowodami wpłaty za
    koszty poniesione na rozpoczęcie działalności ? chodzi o pieczątkę,
    wizytówki, rejestrację w VAT, szyld ? przecież trzeba te koszty ponieść
    przed rozpoczęciem działalności i są one z nią bardzo ściśle związane

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2003-04-12 22:21:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Apr 2003, plusz wrote:

    >+ "WODZIO" <w...@...pl> wrote [...]
    >+
    >+ to wobec tego co według kolegi należ zrobić z fakturami i dowodami wpłaty za
    >+ koszty poniesione na rozpoczęcie działalności ?

    IMHO mamy do rozpatrzenia podział na składniki:
    1. noszące znamiona prowadzenia DG
    2. *nie* noszące takich znamion, choć z DG związane
    3. dopuszczone do wprowadzenia DG na mocy szczegółowych
    przepisów, choć zostały przeprowadzone przez osobę
    fizyczną nie prowadzącą DG a noszą znamiona "prowadzenia".

    Najpierw to co wymieniłeś:

    >+ chodzi o pieczątkę, wizytówki,

    Nie chodzi.

    >+ rejestrację w VAT,

    Chodzi. "1" - IMO bez zastanowienia w koszt.

    >+ szyld ?

    Powątpiewam, ale niech ci będzie :]

    >+ przecież trzeba te koszty ponieść przed rozpoczęciem działalności

    Te pod którymi napisałem że "nie chodzi" - nie kwalifikują
    się żeby "trzeba było ponieść przed" !
    Jakby cię to interesowało jestem żywym, chodzącym przykładem że
    nie trzeba (i że konto bankowe też można założyć "po").

    >+ i są one z nią bardzo ściśle związane

    Owszem.

    Co do mojej opinii: "sprzed DG" mogą pochodzić i zostać zaliczone
    w koszt wszystkie dokumenty zdarzeń które nie świadczą o 'prowadzeniu
    DG' choć są z nią związane - a są nimi np. wszystkie czynności
    urzędowe (to jest obowiązek a nie "czynność przynosząca przychód" :)),
    a także wszystkie dokumenty związane z czynnościami dopuszczonymi
    przepisami - a ja np. znam dwa: zakup towarów handlowych oraz
    srodków trwałych (thx. Orce choć nieobecna).
    Wszystkie ww. czynności IMO (bez "H") powinny być dokonane "na
    osobę fizyczną" - *również zakup towarów handlowych przed rozpo-
    częciem DG* (w momencie rozpoczynania następuje przekazanie,
    uregulowane przepisem - sporządza się obowiązkowy remenent !).
    Oczywiście oznacza to "stratę VAT" jeśli czynność jest oVATowana
    a zakładający DG ma zamiar zostać (lub *nawet już jest* VATmanem),
    ale jak ktoś chce[1]...
    No a szyld można potraktować jako środek trwały ;) (nie bić, późna
    pora to i dowcip kiepski :)) - a jeśli lokal był "przystosowywany"
    to nawet zdecydowanie (bez dowcipu) wchodzi w amortyzację...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (na grupie na chwilę)
    [1] Sądzę że *raczej* jest to pomyślane jako ścieżka pozwalająca
    na jeszcze jedną (inną niż "przejęcie") drogę przekazania
    towarów z DG OF do spółki do której były właściciel chce wejść.
    Oczywiście wtedy towary mogą być nieoVATowane - ale na mocy
    konkretnego przepisu !