  • 1. Data: 2004-09-18 14:00:47
    Temat: druk czasopisma z numerem ISSN a VAT
    Od: "Kate" <d...@w...pl>

    Witam,
    Wydajemy w firmie pisemko, ktore zalicza sie do PKWiU 22.13 i jest jakby nie
    patrzec pisemkiem specjalistycznym, niedawno otrzymalismy numer ISSN, ktory
    wedlug jednego urzedu skarbowego zwalnia nas z VATU za druk (stawka 0%) a
    wedlug drugiego obardcza nas 7 procentowym, z koleji drukarnia twierdzi, ze
    obowiazuje stawka 22 i powinni wystawic na tyle.
    Ta ostatnia ustawa jest trudna w interpretacji wiec moze dlatego tyle
    niejasnosci, poprzednia z 93 roku mowila jasno o zwolnieniu z druku, ta
    troche gmatwa. Wie ktos moze jak ma drukania zafakturowac VAT? Dodam, ze w
    innym zakladzie gdzie wydaja takie pisemko drukania fakturuje na 0 %, a ze
    termin zbliza sie jej wystawienia wiec zwracam sie do was, majac nadzieje ze
    dowiem sie czegos konstruktywnego.

    pozdrowienia
    Kate

  • 2. Data: 2004-09-21 08:47:24
    Temat: Re: druk czasopisma z numerem ISSN a VAT
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Kate pisze:

> [...]
    > termin zbliza sie jej wystawienia wiec zwracam sie do was, majac nadzieje

    To, co robi drukarnia nie jest zrodlemm prawa w RP, ale ..
    (pisze bo Cinikt od 3 dni nic nie podpowiedzial)
    mial byc od 1 maja zniesiony przepis obnizajacy stawke VAT
    na DRUK.
    Stawka VAT na "czasopismo" i na jego druk to dwie rozne sprawy.
    NIE znalazlem takiego,a wiec albo gonie ma ipowinna byc stawka 22%,
    albo jest.. i milipanstwo z drukarni stosujacejobnizona stawke VAT
    poweinnina fakturach zaznaczyc DLACZEGO to obnizaja..

    Generalnie na prase i ksiazki PKWiU 22.11 12 i 13
    stawka VAT wynosi 7% i to jest w zalaczniku 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004
    r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z dnia 5 kwietnia 2004 r.)

    jest jednak przepis przejsciowy pozwalajacy zastosowac stawke 0:

    (wiec jesli miescisz sie w tej definicji mzesz zastosowac stawke 0
    na sprzedaz czasopisma)

    Wszystkoto, conapisalem niejest poradaprawna i stosujesz sie do tego
    na wlasna odpowiedzialnosc {(C) Mady }

    Na koniec ow przejsciowy przepis:

    Art. 146. 1. W okresie od dnia przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do
    Unii Europejskiej do:
    [..]
    3) dnia 31 grudnia 2007 r. stawkę podatku 0 % stosuje się do:
    a) dostaw w kraju i wewnątrzwspólnotowego nabycia:
    ? książek (PKWiU ex 22.11) - z wyłączeniem książek adresowych o
    zasięgu krajowym, regionalnym i lokalnym, książek telefonicznych, teleksów
    i telefaksów (PKWiU 22.11.20-60.10), nut, map i ulotek - oznaczonych
    stosowanymi na podstawie odrębnych przepisów symbolami ISBN,
    ? czasopism specjalistycznych,
    [...]

    4. Przez czasopisma specjalistyczne, o których mowa w ust. 1 pkt 3 lit. a
    tiret drugie i pkt 3 lit. b tiret drugie, należy rozumieć wydawnictwa
    periodyczne oznaczone symbolem ISSN, objęte kodem PKWiU 22.13, PCN 4902 i
    CN 4902, o tematyce szeroko pojętych zagadnień odnoszących się do
    działalności kulturalnej i twórczej, edukacyjnej, naukowej i
    popularnonaukowej, społecznej, zawodowej i metodycznej, regionalnej i
    lokalnej, a także przeznaczone dla niewidomych i niedowidzących,
    publikowane nie częściej niż raz w tygodniu w postaci odrębnych zeszytów
    (numerów) objętych wspólnym tytułem, których zakończenia nie przewiduje
    się, ukazujące się na ogół w regularnych odstępach czasu w nakładzie nie
    wyższym niż 15.000 egzemplarzy, z wyjątkiem:
    1) periodyków o treści ogólnej, stanowiących podstawowe źródło informacji
    bieżącej o aktualnych wydarzeniach krajowych i zagranicznych,
    przeznaczonych dla szerokiego kręgu czytelników;
    2) publikacji zawierających treści pornograficzne, publikacji
    zawierających treści nawołujące do nienawiści na tle różnic
    narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na
    bezwyznaniowość lub znieważające z tych powodów grupę ludności lub
    poszczególne osoby oraz publikacji propagujących ustroje totalitarne;
    3) wydawnictw, w których co najmniej 33 % powierzchni jest przeznaczone
    nieodpłatnie lub odpłatnie na ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty
    reklamowe, w szczególności czasopism informacyjno-reklamowych, reklamowych,
    folderów i katalogów reklamowych;
    4) wydawnictw, które zawierają głównie kompletną powieść, opowiadanie lub
    inne dzieło w formie tekstu ilustrowanego lub nie, albo w formie rysunków
    opatrzonych opisem lub nie;
    5) publikacji, w których więcej niż 20 % powierzchni jest przeznaczone na
    krzyżówki, kryptogramy, zagadki oraz inne gry słowne lub rysunkowe;
    6) publikacji zawierających informacje popularne, w szczególności porady,
    informacje o znanych i sławnych postaciach z życia publicznego;
    7) czasopism, na których nie zostanie uwidoczniona wysokość nakładu.