  • 1. Data: 2003-10-28 11:24:37
    Temat: duza ulga budowlana
    Od: "MK" <c...@N...gazeta.pl>

    Witam. Wybaczcie ale dla mnie zawilosci prawa podatkowego to czarna
    magia...Licze ze troche wyjasnicie mi zaistniala sytuacje.
    Od kilku ładnych lat buduje dom. Pierwszedo odliczenia dokonalam w 1999 roku
    (tzn za ten rok byla faktura - na b. male pieniadze, ale jednak)...przez
    kilka kolejnych lat tak sie dziewnie zlozylo, ze nic nie robilam na
    budowie - ewidentny brak funduszy. Dopiero w 2002 roku nastapił przyplyw
    gotowki i oczywiscie jakies inwestycje - co skrzetnie odnotowalam w zeznaniu
    podatkowym za 2002 rok. I teraz mam wile pytan:
    1. Czy moge nadal korzystac z tzw. wielkiej ulgi budowlanej - w tym roku
    2003 juz nazbieralam faktur na sume przeszlo 12 tys.... i jeszcze bedzie
    duzo..bo zamierzam zakonczyc budowe w tym roku..ale do konca na 100% to nie
    jest pewne.
    2. Czy ktos mi wytlumaczy jak to jest z tym 4 letnim okresem - czy do konca
    2004 maja byc wystawione faktury i w zwiazku z tym ostatniego odliczenia
    moge dokonac w 2005 roku i koniec-Czy tez moge odliczac dopoki nie
    przekrocze tej magicznej sumy prawie 36 tys??? czyli rachunkow na 160 tys.
    czy jakos tam...czyli w sumie do ktoregos tam roku np. 2010roku?? Wiaze sie
    to z tym, ze moje zarobki sa powiem takie sobie - a nie moge odliczac wiecej
    niz zarobilam...
    3.Czy w kontynaucji tej starej ulgi nie przeszkadza jakis tam czas kiedy nie
    korzystalam z niej??? (wczesniej wskazany brak funduszy).
    4. Czy oddanie domu do uzytkowania - czyli odbior domu przez starostwo -
    konczy ulge budowlana??? Czyli jesli odbiora mi budynek i zamelduje sie
    tam - to juz nie bede mogla odliczac??? wczesniejszych faktur???
    Jeszcze raz prosze o logiczne wytlumaczenie i nie kierowanie mnie do
    archiwum..bo tam juz wszystko przeczytalam i nie rozumiem.