  • 1. Data: 2002-01-22 17:51:58
    Temat: dwa pytania o przychody firmy...
    Od: "mewka" <m...@h...com>

    Witam Bywalców

    proszę w miarę chęci i możliwości o odpowiedź (albo chociaż wskazówki) na
    takie pytanka:

    1. dostawca ! przekazał mi jako osobie prowadzącej działalność gosp.
    gotówkę - kilkaset zł jako darowiznę (pewnie liczy na to, że dalej będę
    u niego kupować ;-)
    pytanie: czy muszę to doliczyć do przychodów z działalnośći i wpisać do
    KPiR, czy
    mogę uznać, że to nie podlega pod updf i nie płacić od tego podatku
    (kwota jest znacznie mniejsza niż najniższe progi w ustawie o podatku od
    darowizn)

    2. mam w kiosku maszynkę lotto... co miesiąc wystawiam dla Totalizatora
    Sportowego
    FV za prowizje ze sprzedaży losów.... z tym że faktury za poprzedni
    miesiąc są
    wystawiane na początku następnego - tu pytanie: czy fakturę wystawioną w
    styczniu
    za grudzień zaliczyć do przychodów roku 2002, czy 2001 ???

    dziękuję z góry za odpowiedzi
    (w miarę możliwości proszę o podstawę prawną)
    pozdrawiam
    Mewka

  • 2. Data: 2002-01-22 22:10:22
    Temat: Re: dwa pytania o przychody firmy...
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    Użytkownik "mewka" <m...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > za grudzień zaliczyć do przychodów roku 2002, czy 2001 ???
    >
    > dziękuję z góry za odpowiedzi
    > (w miarę możliwości proszę o podstawę prawną)

    A jak się nazywa ten gość, może do mnie przyjdzie z darowizną :-))

    (jeżeli nie wystawił faktury to ja bym tego nie wpisywał)