eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidwa pytania w sprawie podatku dochodowego od osób fizycznych › dwa pytania w sprawie podatku dochodowego od osób fizycznych
  • From: "mch" <m...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: dwa pytania w sprawie podatku dochodowego od osób fizycznych
    Date: Fri, 1 Mar 2002 18:31:16 +0100

    Mój były, zeszłoroczny pracodawca jest w trakcie bankructwa. Pracowałem u
    niego na umowę o dzieło. Mam w związku z tym takie pytania:

    1. Do kiedy ma on obowiązek wysłać mi PIT? I co zrobić jeśli tego nie zrobi?
    Mam rozliczyć się na podstawie umów o dzieło?

    2. Dostałem tylko część należnych mi pieniędzy. Mój pracodawca, zanim w
    ogóle zamilkł, stwierdził, że na pewno dostanę PITa w terminie (stąd pytanie
    #1). Ale stwierdził, że mam się rozliczać z US tylko za te pieniądze, które
    mi zapłacił. Niby dobrze, że nie mam płacić podatku za pieniądze, których
    nie dostałem, ale czy to nie jest jakieś oszustwo? Czy US się nie przyczepi?
    Przecież podpisałem umowę na jakąś kwotę, jest tam klauzula, że "pieniądze
    zostaną przelane w ciągu 5 dni roboczych" na moje konto. I teraz mam tę
    umowę tak po prostu wyrzucić do kosza?

    Dzięki z góry za odpowiedź.

    Marek