  • 1. Data: 2004-03-03 16:17:08
    Temat: dwa samochody w firmie
    Od: a...@o...pl

    Witam serdecznie
    Proszę o wszelkie podpowiedzi czy prowadząc działalność gospodarczą i
    dzierżawiąć od firmy samochód ciężarowy do 2,5t mogę kupić na firmę drugie auto
    którym mógłby jeździć mój pracownik zatrudniony na 1/4 etatu.
    Jeżeli tak to :
    1. Jakie powinien posiadać uprawnienia mój pracownik aby mógł poruszać się
    swobodnie pojazdem tzn. czy musi przejść jakieś specjalne badania tzw.
    psychotesty i jakie są koszty takich badań?
    2. Czy mogę wrzucać w koszty wszelkie naprawy i gaz - chodzi o pojazd marki
    Polonez przystosowany do jazdy na gaz, którym to miałby jeździć mój pracownik?
    3. Czy nie będzie przeszkadzać w zakupie samochodu na firmę to iż zatrudniam
    pracownika na 1/4 etatu a nie na cały etat?
    Osobiście poruszam się samochodem dzierżawionym tzn. ciężarowym do 2,5t. za
    który płacę comiesięczny czynsz dzierżawny - nie jest to samochód mój nie
    widnieje jako środek trwały, ale drugi potrzebny jest dla mojego pracownika -
    nie wyrabiam się z pracą jednym samochodem.
    Dodam że jest to działalność usługowa żaden przewóz osób nie wchodzi w grę.
    Prowadzę działalność na zasadach ogólnych KPiR nie płacę vat-u
    pzdr