  • 1. Data: 2008-01-27 00:03:12
    Temat: dwie DG tej samej osoby
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Jesli dobrze rozumiem, osoba fizyczna moze prowadzic kilka DG
    (rozne regony, ten sam nip, to samo imie nazwisko, inna nazwa skrocona).
    (DG1 i DG2 ma miec pokrywajacy sie PKD, nie jest to problemem?)

    Rozumiem, ze drugi raz skladam wpis do EDG, drugi regon, drugie konto
    bankowe. Pierwsza DG jest platnikiem VAT, druga 'od razu' bedzie,
    nie musze (a nawet nie moge) skladac drugiego VAT-R, prawda?

    Czy pit-5, vat-7 skladam niezaleznie, czy moglbym sumowac na jednym
    (tak by mi bardziej pasowalo - jedna KPiR by byla najwygodniesza) ?

    ZUS od drugiej DG place tylko zdrowotne, ktore prawie w calosci i
    tak odliczam od podatku (chyba nawet jak druga DG nie przynosi zysku
    to odliczam od podatku pierwszej, tak?)

    pozdrawiam
    a.

  • 2. Data: 2008-01-27 08:09:32
    Temat: Re: dwie DG tej samej osoby
    Od: "KRIS" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Jesli dobrze rozumiem, osoba fizyczna moze prowadzic kilka DG
    > (rozne regony, ten sam nip, to samo imie nazwisko, inna nazwa skrocona).
    > (DG1 i DG2 ma miec pokrywajacy sie PKD, nie jest to problemem?)
    /..../

    [KS]
    Osoba fizyczna będzie wykonywała we własnym imieniu działalność gospodarczą
    (działalności gospodarcze) jako przedsiębiorca. W obrocie gospodarczym
    posługujemy się nawą przedsiębiorcy, a nie nazwą działalności gospodarczej.
    Dlatego też prowadząc różne rodzaje działalności (handel, usługi, stacja
    benzynowa itd.) przedsiębiorca posługuje się cały czas tą samą nazwą. Jest
    cały czas tym samym podmiotem, z tym samym regonem, nipem, wpisem do
    ewidencji DG. Oczywiście może stosować wszelkiego rodzaju znaki
    towarowe/przemysłowe do oznaczeń "różnych działalności". Wyjątkiem od tej
    zasady są spółki cywilne, zawiązywane przez przedsiębiorców. Spółka cywilna
    posiada własną nazwę, NIP i Regon. Spółka nie podlega wpisowi do ewidencji
    DG, bo nie jest przedsiębiorcą.... Informacje o spółce znajdować się powinny
    we wpisach do ewidencji DG wspólników tej spółki.

    Pozdr.
    KS

  • 3. Data: 2008-01-27 15:05:57
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    DG osoby fizycznej to ta sama osoba i zawsze będzie jedna

  • 4. Data: 2008-01-28 13:40:22
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    gasper <n...@m...pl> wrote:
    > DG osoby fizycznej to ta sama osoba i zawsze będzie jedna

    Witam,

    Dziekuje za odpowiedzi. Niestety Urzad Miasta potwierdza, ze nie mozna
    w Polsce prowadzic dwoch DG.

    W takim razie pytanie, czy w innym kraju (np. Irlandia czy Szkocja) moge
    zalozyc DG nie majac tamtejszego adresu? mieszkam w Polsce. W jakim kraju
    najtaniej?

    a.

  • 5. Data: 2008-01-28 21:08:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2008, Wemif wrote:

    > Dziekuje za odpowiedzi. Niestety Urzad Miasta potwierdza, ze nie mozna
    > w Polsce prowadzic dwoch DG.

    Możesz wyjaśnić, jaki ma być *cel* pytania o "2 DG"?
    Może rozwiązanie polega na czym innym, niż zakładanie 2 DG.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-01-28 22:55:12
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > Możesz wyjaśnić, jaki ma być *cel* pytania o "2 DG"?
    > Może rozwiązanie polega na czym innym, niż zakładanie 2 DG.

    Pewna 'firma' limituje w ramach umowy usluge 'per firma', stad pomysl
    obejscia tego wlasnie przez kolejne DG. Niestety dodatkowym problemem
    jest koniecznosc wystawienia weksla/gwarancji, wiec nie bardzo
    wchodzi w gre skorzystanie z zaprzyjaznionych firm do tego celu.

    Mozna tez sp.z o.o. tyle, ze utrzymanie dosc drogie, szukam tanszej
    alternatywy.

    a.

  • 7. Data: 2008-01-30 00:58:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Pewna 'firma' limituje w ramach umowy usluge 'per firma', stad pomysl
    > obejscia tego wlasnie przez kolejne DG. Niestety dodatkowym problemem

    Gwoli scislosci - firma osoby fizycznej jest jej imie i nazwisko. Niewazne
    jakie i ile DG prowadzi. Wiec raczej zbieraj kase na sp z o.o. :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2008-01-30 01:21:05
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    SDD <s...@t...pl> wrote:

    > Gwoli scislosci - firma osoby fizycznej jest jej imie i nazwisko. Niewazne
    > jakie i ile DG prowadzi. Wiec raczej zbieraj kase na sp z o.o. :)

    Ale imie i nazwisko np. Jan Kowalski jest powtarzalne, wiec oprocz tego
    identyfikuje ja np. numer EDG/NIP/regon - a takie bylyby inne np. przy
    rejestracji DG w innym kraju.

    Sp.zoo to pelna ksiegowosc wiec wyzsze koszty miesieczne...

    a.