  • 1. Data: 2005-10-28 11:35:44
    Temat: ZUS dla rozpoczynających - czy dobrze liczę?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    wychodzi mi tak:
    49,72 emerytalne
    33,11 rentowe
    34,08 wypadkowe (tutaj nie ma zniżki, prawda?)

    157,48 zdrowotne

    34,08 FP (tu też nie ma zniżki?)

    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 2. Data: 2005-10-28 11:40:30
    Temat: Re: ZUS dla rozpoczynających - czy dobrze liczę?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Samotnik wrote:

    http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm

    wypadkowe 6,24
    FP 0,00 nie płacisz bo dochód deklarowany jest za niski na płacenie.
    Skutek dodatkowy - jak zakończysz DG nie dostaniesz zasiłku dla
    bezrobotnych

    Reszta OK

  • 3. Data: 2005-10-28 11:47:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisal(a):
    > Samotnik wrote:
    >
    > http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm
    >
    > wypadkowe 6,24
    > FP 0,00 nie płacisz bo dochód deklarowany jest za niski na płacenie.

    O, a to ciekawe! Jaki jest ten próg niepłacenia i na jakiej podstawie?
    Nie wiedziałem o tym!

  • 4. Data: 2005-10-28 12:11:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Samotnik wrote:

    > O, a to ciekawe! Jaki jest ten próg niepłacenia i na jakiej podstawie?

    Ten próg to minimalne wynagrodzenie czyli obecnie 849 zł.
    Ustawa z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu
    bezrobociu art 53.1

  • 5. Data: 2005-10-28 12:15:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jeszcze uściślenie. Jeśli jednocześnie z DG pracujesz np na etat to do
    tego zwolnienia prawdopodobnie liczy się suma podstaw ze wszystkich
    źródeł. Jeśli dotyczy to ciebie to sprawdź to.

  • 6. Data: 2005-10-28 13:53:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisal(a):

    > Ten próg to minimalne wynagrodzenie czyli obecnie 849 zł.
    > Ustawa z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu
    > bezrobociu art 53.1

    Ale ten próg to próg rzeczywistych dochodów, czy też dochodów deklarowanych
    do ZUSu? Pewnie to drugie, bo tę poprzeczkę "zwyczajni" przedsiębiorcy mają
    powyżej mogą zadeklarować minimum 60% średniego wynagrodzenia, a ci nowi
    z promocji mogą zadeklarować jakiś (nie pamiętam jaki) procent
    minimalnego?

  • 7. Data: 2005-10-28 14:10:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > przedsiębiorcy mają powyżej mogą zadeklarować minimum 60% średniego
    > wynagrodzenia, a ci nowi z promocji mogą zadeklarować jakiś (nie

    Oczywiście deklarowane.

  • 8. Data: 2005-10-28 20:06:22
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    > wychodzi mi tak:
    > 49,72 emerytalne
    > 33,11 rentowe
    > 34,08 wypadkowe (tutaj nie ma zniżki, prawda?)
    >
    > 157,48 zdrowotne
    >
    > 34,08 FP (tu też nie ma zniżki?)
    >
    > --
    > Samotnik
    >
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    > tylu idiotów." -- Stanisław Lem
    A skąd wziełeś to wypadkowe 6,24 zł, przeciez stopa procentowa jest
    wydaje mi się zależna jaką prowadzi sie działalność.

  • 9. Data: 2005-11-02 11:06:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Maria wrote:

    > A skąd wziełeś to wypadkowe 6,24 zł, przeciez stopa procentowa jest
    > wydaje mi się zależna jaką prowadzi sie działalność.

    Jest przede wszystkim zależna od ilości pracowników. Dla wsystkich
    jednoosobowych wynosi 1,93% Więc ja skromny informatyk płacę tyle samo
    co "usługi saperskie" ;-)