  • 1. Data: 2008-11-11 18:41:13
    Temat: działalność wykonywana osobiście przez studenta a konieczne opłaty ZUS, Skarbowy
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam taki problem, córka studentka, chce nieregularnie świadczyc usługi w
    gabinecie kosmetycznym, z tym ,że osoba prowadząca ten gabinet kosmetyczny,
    chce co prawda połowe pieniędzy od córki, ale nie chce wystawiac zleceń dla
    córki, tylko wymaga , żeby córka prowadziła tą działalność niezależnie od
    niej.
    I tu jest problem w jakiej formie to można zrobić , żeby opłaty były jak
    najmniejsze, bo przy działalności gospodarczej i opłatach rzędu kilkąset
    złotych miesięcznie, to mija się z celem. Doczytałem się coś o działalności
    wykonywanej osobiście - jeśli nieregularnie - to nie jest to działalnośc
    gospodarcza i nie trzeba się rejestrować.Czy można np. przyjąć taką
    interpretacje, córka świadczy usługę osobiście na zlecenie klientki gabinetu
    kosmetycznego.
    Z tym ,że umowa jest ustna, no chyba , że podsuwać jakis świstek do podpisu.

    Chyba najwiekszy problem z tym ZUS , który trzeba płacic niezależnie od
    zysku, bo skarbowy to już chyba bardziej uczciwe , bo płaci się chociaż od
    zysku.

    Czy ktoś bardziej obeznany mógłby coś doradzić?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-11-11 21:51:47
    Od: Ania <a...@g...pl>

    mareK pisze:
> [...]
    > zysku.
    >
    > Czy ktoś bardziej obeznany mógłby coś doradzić?

    jesli nie chce podpisywac umowy zlecenia...
    to w przypadku rozpoczecia dzialanosci przez pierwsze dwa lata placisz
    preferencyjne skladki zus, w sumie okolo 300 zl miesiecznie

  • 3. Data: 2008-11-11 22:20:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ania wrote:

    > jesli nie chce podpisywac umowy zlecenia...
    > to w przypadku rozpoczecia dzialanosci przez pierwsze dwa lata placisz
    > preferencyjne skladki zus, w sumie okolo 300 zl miesiecznie

    czyli zapewne tyle ile studentka dorabia w miesiącu o ile nie więcej

  • 4. Data: 2008-11-12 11:27:30
    Od: Ania <a...@g...pl>

    witek pisze:

    > czyli zapewne tyle ile studentka dorabia w miesiącu o ile nie więcej

    najlepszym wyjsciem bylaby umowa zlecenie... z racji tego ze studentka -
    firma nie placi zusu, jedynie podatek dochodowy jest do odprowadzenia,
    ale firma musialaby sie na to zgodzic, w przypadku studentow jest to
    najlepsza opcja dla obydwu stron