  • 1. Data: 2008-11-11 11:36:56
    Temat: zus - spoznione zgloszenie
    Od: "b." <i...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Na poczatek - wiem, skopalem sprawe wiec blagam bez komentarzy "ale glupi"
    tudziez "ale sie wkopales", bo tyle sam wiem. Potrzebuje pomocy w wyjsciu z
    kiepskiej sytuacji:

    Zalozona kilka miesiecy temu spolka jawna nie zostala zgloszona do ZUSu. Jeden
    ze wspolnikow ma dochody z etatu, wiec placi tylko zdrowotne, drugi niestety
    nie, wiec zaleglosci siegaja w sumie ok. 7000 (afaik ulga na pierwsza firme
    nie dotyczy wspolnika spolki jawnej?). Podobno mozna zaleglosci ZUSowskie
    rozlozyc na raty. Pytanie jak do tego podejsc zeby sie wyplatac i za bardzo
    nie poplynac. W US zgloszenie nieprawidlowosci zanim ja fiskus wykryje zwalnia
    od dodatkowych kar, jak to wyglada w ZUS? Spolka praktycznie nie osiaga
    jeszcze dochodow (jesli to ma jakiekolwiek znaczenie) i raczej jest na mocnym
    minusie.

    pozdrawiam,
    b.