  • 1. Data: 2008-11-10 12:43:55
    Temat: Jak księgować rozmowy telefoniczne w systemie przedpłacanym?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    mam telefon w systemie przedpłacanym i niestety nie mam żadnych dokumentów
    zwrotnych od operatora sieci. Dowiadywałem się o przejście na abonament,
    niestety nie ma takiej opcji. Czy mogę więc jakoś księgować takie wpłaty
    jedynie na podstawie potwierdzenia przelewu?
    --
    Tristan

  • 2. Data: 2008-11-10 15:51:59
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:gf9aa5$1fm$2@news.onet.pl>:

    > mam telefon w systemie przedpłacanym i niestety nie mam żadnych dokumentów
    > zwrotnych od operatora sieci.

    A potrzebujesz?

    > Dowiadywałem się o przejście na abonament,
    > niestety nie ma takiej opcji.

    Popytaj na p.m.t.g -- pewnie sie da zaabonamentować ;P

    > Czy mogę więc jakoś księgować takie wpłaty
    > jedynie na podstawie potwierdzenia przelewu?

    Faktur nie wystawiają?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-11-10 16:04:35
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > niestety nie ma takiej opcji. Czy mogę więc jakoś księgować takie wpłaty
    > jedynie na podstawie potwierdzenia przelewu?
    To zmień operatora zabierając ze sobą numer telefonu.

    Maciek

  • 4. Data: 2008-11-10 21:28:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał
    > mam telefon w systemie przedpłacanym i niestety nie mam żadnych dokumentów
    > zwrotnych od operatora sieci.

    A do zakupu doładowania nie możesz po prostu wziąć faktury?

    >Dowiadywałem się o przejście na abonament,
    > niestety nie ma takiej opcji.

    Dziwne, zwykle to aż się proszą o przejście z prepaida na abonament, swoją
    drogą.

  • 5. Data: 2008-11-11 08:20:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 10 listopad 2008 22:28
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gfa9go$7ve$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał
    > A do zakupu doładowania nie możesz po prostu wziąć faktury?

    Nie widzę takiej opcji. To zwykły przelew jest na moje odczucie, tylko że od
    razu powiadamia system. W każdym razie widzę tylko przycisk zasilający. Ani
    słowa o fakturze.

    > Dziwne, zwykle to aż się proszą o przejście z prepaida na abonament, swoją
    > drogą.

    No niestety. Dzwoniłem i na infolinie i do salonu. Nie ma takiej opcji.
    Przedpłaty są dla nich korzystniejsze. Więcej kasy idzie, a zero usług
    dodatkowych.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-11-11 09:46:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Nie widzę takiej opcji. To zwykły przelew jest na moje odczucie,
    > tylko że od razu powiadamia system. W każdym razie widzę tylko
    > przycisk zasilający. Ani słowa o fakturze.

    Jak zwykle właśnie Tobie się przytrafia taki operator,
    co nie daje faktury na swoje usługi. Eeeeh...

  • 7. Data: 2008-11-11 10:18:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 11 listopad 2008 10:46
    (autor cef
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gfbkd9$6q8$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Jak zwykle właśnie Tobie się przytrafia taki operator,
    > co nie daje faktury na swoje usługi. Eeeeh...

    Jakiś problem osobisty masz? Może zasięgnij porady Parkera Pyne'a?

    Pytałem jasno i prosto o księgowanie przedpłacanych usług telefonicznych.
    Numeru nie zmienię. Operator nie chce dawać billingów ani innych dokumentów
    ani nie chce umożliwić przejścia na abonament. Konto doładowuję po prostu z
    mBanku. Być może jakbym latał do kiosku po zdrapki i zamawiał faktury to by
    kiosk dał, ale nie o to chodzi, prawda?

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2008-11-11 11:24:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Nov 2008, Tristan wrote:

    > (autor cef
    >
    > Jakiś problem osobisty masz?

    Nie no, z opisu wychodzi że jednak Ty :], nie osobisty a podatkowy.

    > Numeru nie zmienię. Operator nie chce dawać billingów ani innych dokumentów

    Ustal *komu płacisz*.
    Bo mi wychodzi, że płacisz *pośrednikowi*, a nie operatorowi telekom.
    Nic dziwnego, że operator nie chce wystawiac *drugiej* faktury.
    Skoro ten ktoś wykonuje usługę "w łańcuszku", to on ma Ci wystawić
    fakturę. Dasz rady znaleźć przepis w ustawie ;)
    Wcale się nie zdziwię, jak "ten ktoś" zaargumentuje, że on pośrednictwo
    robi a nie usługi tele, więc pod ustawę P.T. nie podlega, czyli fakturę
    wystawi ale przyjechać masz sobie po nią sam - daj sobie powiedzieć,
    że rzeczywiscie masz talent do wywoływania komplikacji :|

    > Być może jakbym latał do kiosku po zdrapki i zamawiał faktury to by
    > kiosk dał, ale nie o to chodzi, prawda?

    O to chodzi.
    W kiosku, a niemal na pewno również przez stronę www, kupujesz
    u pośrednika. To *jego* ścigaj o fakturę!

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-11-11 11:39:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Jakiś problem osobisty masz?

    Może i mam, ale to nie tylko ja zauważyłem, że właśnie Tobie przytrafiają
    się te wszystkie niesamowite przygody, na podstawie których możnaby napisać
    poradnik praw konsumenta/podatnika/obywatela.

  • 10. Data: 2008-11-11 12:11:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-11, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Nie widzę takiej opcji. To zwykły przelew jest na moje odczucie, tylko że od
    > razu powiadamia system. W każdym razie widzę tylko przycisk zasilający. Ani
    > słowa o fakturze.

    Jaki operator?
    https://zasilenia.simplus.pl/
    w menu z prawej jest link do faktur

    https://www.eraomnix.bluemedia.pl/
    link o fakturach na dole

    https://doladowania.orange.pl/
    regulamin par. III, punkt 6.

    https://doladuj.heyah.pl/heyah-client/HomeLoadClean.
    do
    ptaszek "potrzebuję fakturę vat".

    mBank mobile
    http://mobile.pl/sklep_doladowania
    Link "Faktura za doładowania"

    Play:
    http://doladowania.playmobile.pl/
    zakładka "Faktura"

    Dalej mi się nie chce szukać...
    Który operator w PL jest taki egzotyczny, że faktur nie chce wystawiać?

    [...]

    > No niestety. Dzwoniłem i na infolinie i do salonu. Nie ma takiej opcji.
    > Przedpłaty są dla nich korzystniejsze. Więcej kasy idzie, a zero usług
    > dodatkowych.

    Orange: http://www.orange.pl/portal/map/map/wizard?_requesti
    d=102114
    W Plus masz te same oferty przy przenoszeniu Simplus -> Plus
    (sprawdzałem), co nowy klient.

    Jakiego Ty masz operatora? :)

    --
    Wojciech Bańcer