  • 1. Data: 2006-11-13 11:00:37
    Temat: ehandel a sprzedaż domeny
    Od: "goto" <g...@w...gmail.com>

    Witam, planuję sprzedaż domeny internetowej poprzez allegro.pl.

    Od takiej transakcji (gdyby ktoś zdecydował się kupić) muszę odprowadzić
    podatek (jestem osobą prywatną, nie prowadzę działalności gospodarczej).
    Zgodnie z tym co znalazłem w internecie
    (http://www.ehandel.pit.pl/pages/i/1211.php) gdy nabywcą jest firma, to ona
    odprowadza zaliczkę na podatek i przekazuje mi PITa którego ja dopisuję do
    mojego PITa rocznego i płacę podatek.

    Jak wygląda sytuacja, gdy nabywcą jest osoba nie prowadząca działalności
    gospodarczej? Transakcję wpisuję do swojego PITa i płacę podatek, ale pewnie
    potrzebna mi jest umowa kupna -sprzedaży? Oświećcie mnie proszę, bo ja się
    na tym kompletnie nie znam i te podatki mnie trochę przerastają.....

    A jak wygląda to wszystko jeżeli przedmiotem transakcji jest domena i
    działający na niej serwis internetowy (chce sprzedać wszystkie prawa do
    niego)

    Pozdrawiam
    Goto