    From: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: emeryt i umowa zlecenie/o dzielo
    Date: Fri, 24 Jun 2005 08:00:00 +0200

    Mam taka sprawe, otorz moja babcia-juz emerytka- pracuje dla pewnej
    instytucji na umowe zlecenie/o dzielo. Jak wiadomo z takie umowy odbiera
    sie 19% jako zaliczke na podatek, ale oprocz tego jako zwyklej
    osobie(nie student) jest tez odbierana dla zusu skladka ubezpieczenia i
    reszte tego syfu(~200 zeta), moje pytanie jest takie: czy jako emeryt
    dalej babcia powinna placic skladke mimo ze juz ma emeryture. Czy nie da
    sie tego zrobic inaczej, albo odzyskac tych pieniedzy przy pitach??
    Slyszalem ze jest cosik takiego jak aktualizacja emerytury, dodatkowe
    skladki zwieksza ja, ale jesli to by bylo nawet 5 lat placenia to wyjda
    grosze, lepiejby bylo nie placic tego.
    Poradzcie co mozna zrobic??
    dzieki