  • 1. Data: 2014-06-15 19:42:48
    Temat: emeryt, wynajem a kwota wolna od podatku
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    czy dobrze zrozumiałem?

    Emeryt najmuje garaż, wg. skali podatkowej na 18%
    Najem jak zrozumiałem nie sumuje się z emeryturą.
    nie przekracza kwoty wolnej od podatku 3091zł,

    zatem od najmu nie zapłaci on podatku
    naturalnie kwotę najmu musi wykazać w PIT (jakim?)

  • 2. Data: 2014-06-15 22:03:02
    Temat: Re: emeryt, wynajem a kwota wolna od podatku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-15 19:42, zlotowinfo pisze:
    > Najem jak zrozumiałem nie sumuje się z emeryturą.
    > nie przekracza kwoty wolnej od podatku 3091zł,
    >
    > zatem od najmu nie zapłaci on podatku

    Jakim tokiem rozumowania do tego dotarłeś?

    Nota bene - nie istnieje coś takiego jak "kwota wolna od podatku", tylko
    "kwota zmniejszająca podatek" i dotyczy wszystkich źródeł łącznie.

    --
    Liwiusz