  • From: "baya" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: etat+działalność+renta?
    Date: Tue, 30 Jul 2002 18:48:39 +0200

    Witam,
    proszę o radę, to bardzo ważne dla mnie. Zatrudniając się zdecydowałam się
    pracować na zasadzie współpracy firm, czyli prowadząc działalność
    gospodarczą, tak poradziła mi księgowa firmy ponieważ mam rentę inwalidzką
    II grupy i pracując na tej zasadzie nie zostanie mi zawieszone świadczenie z
    tego tytułu. Ustalone z szefem wynagrodzenie miało wynosić 1300 zł netto +
    ewentualne premie (w razie zatrudnienia na etat). Przy działalności
    gospodarczej księgowa wyliczyła je na 1500 zł (od tego oczywiście płacę
    podatek i ubezpieczenie zdrowotne, na pozostałe składki nie bardzo mnie już
    stać). Nie mam też prawa do urlopu i płatnych zwolnień ani innych świadczeń
    pracowniczych. W mojej trudnej sytuacji rodzinnej i finansowej najważniejsze
    jest oczywiście to, że mam tę pracę, ale zastanawiam się czy mogłabym to
    zmienić tak, aby było to dla mnie korzystniejsze. W związku z tym mam
    następujące pytanie: czy zatrudniając się w tej firmie na pół etatu (dałoby
    mi to świadczenia takie jakie mają pozostali pracownicy, a wiem, że mój szef
    nie miałby nic przeciwko temu), a resztę pracy wykonując w ramach
    działalności gospodarczej, obowiązuje mnie nadal jako rencistkę limit
    dochodów w ogóle czy tylko z pracy etatowej, bo rencista może bez utraty
    prawa do świadczenia zarobić ok. 1500 zł, prowadząc działalność nie ma
    limitu dochodów, czy w związku z tym mogłabym zarobić np. na pół etatu
    powiedzmy 700 zł, a z działalności nie byłoby ograniczeń (jako dla rencisty)
    czy jednak ten limit w tym wypadku obowiązuje?
    To dla mnie bardzo ważne, moi współpracownicy otrzymują różnorodne dodatkowe
    świadczenia, teraz wyjeżdżają na urlopy, ja nie mam żadnych praw, poza tym
    wydaje mi się, że księgowa niezbyt rzetelnie wyliczyła mi płacę przy takim
    porozumieniu o formie zatrudnienia między mną i szefem. Proszę o radę.
    baya