    From: Tomasz Dębiec <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ewidencja wyposażenia [m.in.]
    Date: Tue, 6 Jun 2006 16:18:57 +0200

    Witam wszystkich!

    W maju br. mój mąż założył 1-os. DG (PKPiR, Vat) zobowiązałam się rozgryść
    sprawę od strony US i ZUS :\
    Sprawa jest o tyle prosta, że jedynym przychodem jest wynagrodzenie za
    "usługi internetowe" (22% Vat) wypłacane raz w miesiącu, a kosztem koszty
    eksploatacji samochodu.
    Mam kilka pytań:
    1. Brak wyposażenia wpisuje się do PKPiR wpisem "spis z natury = 0zł" i nie
    trzeba zakładać ewidencji wyposażenia?
    2. Wyposażeniem są przedmioty o wartości początkowej >1500zł czyli jeśli
    kupię 1 długopis za 1zł to nie wpisuję go do ewidencji wyposaż., a jeśli
    kupię długopis za 1501zł to go wpisuję. A co jeśli kupię 1501 długopisów za
    1 zł?
    3. Aby ten długopis za 1zł wpisać w koszty muszę żądać faktury czy może być
    paragon fiskalny? Wiem że jest zapis w Rozporządzeniu o PKPiR, że dowodem
    księgowym może być paragon (w przyp. zakupu (..) mat. biurowych) zaopatrzony
    w stempel jedn. wydającej paragon, tylko mnie martwi ten stempel, czy to
    oznacza że na paragonie sprzedawca ma przybić pieczątkę? Bez pieczątki to
    już nie jest dowód księgowy?
    4. Czy dowodem księgowym jest elektroniczny dokument opłaty bankowej? Mąż
    ma konto w inteligo (osobiste, ale na potrzeby DG - w US nie widzieli
    problemu ) i jest możliwość wydrukowania dowodu opłaty za to konto oraz
    kwoty odsetek, tylko nie ma na tym dowodzie NIPu.. ??
    5. Gdzie mogę się dowiedzieć od jakich "zakupów" mogę odpisywać VAT, a od
    jakich nie (np. nie mogę odpisać od paliwa [ustawa Vat], a czy mogę od
    naprawy sprzęgła w samochodzie [jeśli w ustawie nie pisze że nie mogę to
    mogę?]). Wystarczy jeśli dokładnie przestudiuję Ustawę o Vat, czy może są
    jakieś Rozporządzenia o tym traktujące?
    6. Jeśli jest się Vatowcem, ale nie ma się kosztów od których można odpisać
    Vat, to czy trzeba prowadzić ewidencję sprzedaży i zakupów Vat? Czym się
    różni "ewidencja Vat" od "Rejestru vat"
    7. A co z ewidencją przychodów? Jeśli w naszym przypadku jest tylko jeden
    rodzaj przychodu i raz w miesiącu to trzeba zakładać taką ewidencję?

    Dziękuję tym, którzy dobrnęli do końca i pomogą mi choć w części rozwiać
    wątpliwości.
    Pozdrawiam
    Ula