    From: Maciek Bartnik <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: faktura TPSA raz jeszcze
    Date: Wed, 18 Feb 2004 17:54:53 +0100

    Witam!

    Po prawie 4 miesiącach od przepisania telefonu na firmę wreszcie
    dostałem z TPSA jakąś względnie poprawną fakturę. Względnie, bo akurat
    nie zgadza się kod pocztowy, chociaż się nie zmienił, ale co tam :-)

    No i teraz co na tej fakturze jest:

    Abonament:
    - abonament za listopad 2003
    - abonament za grudzień 2003
    - abonament za styczeń 2004
    - abonament za luty 2004
    Połączenia:
    - za okres 01.01.2004-31.01.2004
    Inne opłaty za okres 01.11.2003-31.01.2004
    - aktywacja Neostrady
    - przepisanie telefonu

    Faktura z dnia 12.02.2004, płatna do 26.02.2004, otrzymana 18.02.2004.

    Teraz pytanie jak to zaksięgować? Najprościej chyba będzie z VATem, bo
    po prostu odpisuję VAT w lutym lub marcu.
    Ale co zrobić z KPiR? Czy złożyć korektę listopada 2003 z uwzględnieniem
    abonamentu za listopad, czy po prostu abonament za listopad i grudzień
    uwzględnić w grudniu (nie zamknąłem jeszcze roku 2003)? Problem dotyczy
    też tych "innych opłat", bo dotyczą one w zasadzie listopada (wtedy
    zawierałem umowę z TPSA).
    Czy pozostałe rzeczy (abonament za styczeń, luty oraz połączenia za
    styczeń) mogę zaksięgować w styczniu? A może abonament za styczeń
    powinienem księgować w grudniu, bo przychodzi na fakturze grudniowej?
    Pomóżcie coś, proszę!

    Maciek