  • 11. Data: 2004-02-19 08:41:37
    Temat: Re: Re: faktura TPSA raz jeszcze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, grynio001 wrote:
    [...]
    >+ 31 stycznia. Faktura obejmuje rozmowy za grudzien plus abonament
    >+ za styczen. Co do VATu to nie mam zadnych watpliwosci, ze moge o
    >+ odliczyc go TYLKO w styczniu ale co z kosztami? Czy zgodnie z tym co
    >+ czytam powyzej MUSZE rozmowy zaliczyc do kosztow grudnia a tylko
    >+ abonament moge wliczyc w koszty stycznia? (memorial)

    Trudne pytanie, zeznaję że sam czekam na komentarze :)
    A widywałem już takie że "jednolicie złe" zaliczanie w koszt
    (bez podziału) ujdzie ze względu na na ogół niewielkie
    kwoty.

    >+ A co ze skladkami ZUS placonymi w styczniu ale za grudzien? Czy je
    >+ zaliczam juz do biezacego roku i do PIT5L za styczen? (metoda
    >+ kasowa)

    Oczywiście. To jest wyraźnie ujęte w usatwie: "składki ZAPŁACONE"... !

    >+ Od czego zalezy kiedy stosuje sie metode memrioalu a kiedy metode
    >+ kasowa?

    Po pierwsze - od wyboru :)
    A po drugie - od przepisów szczegółowych...

    >+ Czy ja moge wybrac jak ujmuje pewne rzeczy

    Nie. "Wszystko albo nic", z wyjątkami:

    >+ czy jest to z gory okreslone?

    ...właśnie z góry określonymi :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-02-19 09:58:04
    Temat: Re: faktura TPSA raz jeszcze
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maciek Bartnik wrote:

    > Moje wątpliwości dotyczą abonamentu za styczeń i luty. Czy w każdym
    > miesiącu mam rozbijać fakturę na koszt poprzedniego miesiąca (rozmowy)
    > i następnego (abonament) i w takim wypadku koszt abonamentu za luty
    > rozliczać dopiero w lutym?

    Przy KPiR i memoriałe rozbijać musisz tylko na poszczególne lata a nie
    miesiące

  • 13. Data: 2004-02-19 21:11:54
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-02-19 10:58, Użytkownik Jureq napisał:
    > Przy KPiR i memoriałe rozbijać musisz tylko na poszczególne lata a nie
    > miesiące
    Czyli będzie dobrze, jeśli wszystkie koszty dotyczące 2004 roku
    (abonament za styczeń, luty oraz styczniowe połączenia) wpiszę jako
    koszt w lutym (faktura została wystawiona 12-ego lutego)?

    Maciek

  • 14. Data: 2004-02-20 07:26:56
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maciek Bartnik wrote:

    > Czyli będzie dobrze, jeśli wszystkie koszty dotyczące 2004 roku
    > (abonament za styczeń, luty oraz styczniowe połączenia) wpiszę jako
    > koszt w lutym (faktura została wystawiona 12-ego lutego)?

    Będzie dobrze