  • 1. Data: 2006-02-17 09:47:33
    Temat: faktura bez podpisu
    Od: "bombardier" <b...@y...com>

    Witam

    szukam ustawy w ktorej mowa o braku koniecznosci podpisywania faktur.
    czy mozeci mi pomoc? wystawilem fakture bez pieczatki i podpisu i chcialbym
    to prawnie udekumentowac jaki numer art itp. o tym mówi.

  • 2. Data: 2006-02-17 09:52:31
    Temat: Re: faktura bez podpisu
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@y...com> napisal(a):
    > Witam
    >
    > szukam ustawy w ktorej mowa o braku koniecznosci podpisywania faktur.

    Nie znajdziesz takiej.

    > czy mozeci mi pomoc? wystawilem fakture bez pieczatki i podpisu i chcialbym
    > to prawnie udekumentowac jaki numer art itp. o tym mówi.

    Podstawą prawną jest brak wymogu podpisu.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-02-17 10:02:57
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > Podstawą prawną jest brak wymogu podpisu.

    ... i pieczatki

    --
    jacenty
    www.goldap.info

  • 4. Data: 2006-02-17 10:48:40
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@g...pl>

    Ustawa o VAT faktycznie takiego wymogu nie zawiera ale już ustawa o
    rachunkowości mówi o tym co powinien zawierać prawidłowy dowód księgowy. Mówi
    min. o podpisie wystawcy i odbiorcy. Ochywiście nie każda firma podlega pod
    ustawę o rachunkowości (firmy prowadzące pełną księgowość). Natomiast ustawa o
    prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów mówi coś o podpisywaniu
    faktur ale chyba tylko o fakturach dokumentujących sprzedaż towaru. Tak więc
    jeżeli twoja firma jest na PKPIR(książce) nie musisz podpisywać faktur VAT.
    Ale rachunki muszą być podpisywane(jeżeli nie jesteś vatowcem).

  • 5. Data: 2006-02-17 10:56:39
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "jacenty (R)" wrote:

    > chcialbym

    > ... i pieczatki

    ... i faktury

    oops! ... zapedzilem sie ;) faktura musi byc :)

    ________________
    Lucyfer. Belzebub. Szatan. Czy istnieje? Jaki ma wpływ na ludzi
    w obecnych czasach? Czy te nazwy to tylko personifikacja zła? Demony
    opętanie, amulety, egzorcyzmy, kult szatana .... http://tiny.pl/mtwj

  • 6. Data: 2006-02-17 11:15:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@g...pl> napisal(a):

> [...]
    > jeżeli twoja firma jest na PKPIR(książce) nie musisz podpisywać faktur VAT.
    > Ale rachunki muszą być podpisywane(jeżeli nie jesteś vatowcem).

    To już tu było wyjaśniane, dlaczego tak nie jest, jeśli chodzi o
    ustawę o rachunkowości. Nie chce mi się po raz kolejny.

    A jeśli chodzi o KPiR, to rozporządzenie mówi o podpisywaniu dowódów
    wewnętrznych oraz dowodów nabycia materiałów i towarów handlowych, ale
    zauważ, że kwestia ich popisania leży w gestii i interesie NABYWCY i
    ma związek z dokumentacją przyjęcia towaru, a nie z techniką i
    przepisami dotyczącymi wystawiania faktur VAT. Sprzedawca może mieć
    u siebie kopię w ogóle niepodpisaną. A nabywca nie musi tam mieć
    podpisu sprzedawcy.

  • 7. Data: 2006-02-17 20:06:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Feb 2006, bombardier wrote:

    > Witam
    >
    > szukam ustawy w ktorej mowa o braku koniecznosci podpisywania faktur.

    Podstawą prawną jest VI Dyrektywa UE, zabraniająca nakazywania
    podpisywania faktur.
    Nie żartuję :)
    A że ten przepis, choć równoprawny na liście źródeł prawa
    w Konstytucji z ustawami jest nadrzędny na mocy zasady przestrzegania
    umów międzynarodowych po pierwsze oraz konkretnej umowy m-nar
    (akcesyjnej do UE) po drugie, to i jako "chyba że szczególne
    przepisy" :) ma priorytet nad rzeczoną UoR co już na grupie
    było.

    > czy mozeci mi pomoc? wystawilem fakture bez pieczatki i podpisu i chcialbym
    > to prawnie udekumentowac jaki numer art itp. o tym mówi.

    Artykuł 22.3(c).
    Cytat z treści:
    +++
    Z zachowaniem szczególnych postanowień okreœlonych
    w niniejszej Dyrektywie, na fakturach wystawionych
    na podstawie punktu (a), akapit pierwszy, drugi i trzeci,
    dla celów VAT wymagane sš
    jedynie następujšce dane:
    ^^^^^^^
    [...lista znana z rozp. o f-rach...]
    [...]
    Państwa Członkowskie mogš wymagać, aby podatnicy posiadajšcy siedzibę
    na ich terytorium i dostarczajšcy towary lub œwiadczšcy usługi
    na terytorium kraju podawali numer identyfikacyjny
    VAT ich klienta, o którym mowa w ustępie 1(c), w przypadkach
    niewymienionych w akapicie pierwszym tiret czwarte.

    [...i teraz hit numeru...]
    [===================================================
    Państwa Członkowskie nie będš wymagać, aby faktury były podpisane.
    [...]

    Do poczytania np. u Ernst & Young:

    http://webapp01.ey.com.pl/EYP/WEB/eycom_download.nsf
    /resources/VAT_VI_Dyrektywa_tlumacznie_18_12_2004.pd
    f/$FILE/VAT_VI_Dyrektywa_tlumacznie_18_12_2004.pdf

    pozdrowienia, Gotfryd