  • 1. Data: 2006-02-17 10:52:22
    Temat: Zakonczenie DG.
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    Witam.

    Moja sytuacja wyglada tak, w styczniu otrzymalem wpis do EDG i REGON, jednak
    do tej pory dzilalnosci nie zaczalem i w US ani w ZUS'ie w zwiazku z tym DG
    nie byla zglaszana. I juz raczej nie bedzie bo z niej rezygnuje wiec zamykam
    DG w EDG i REGON. Mam pytanie odnosnie ZUS'u, czy jezeli za rok bede chcial
    na nowo rozpoczac DG beze mogl placic mniejsza skladke ZUS dla
    rozpoczynajacych DG pierwszy raz? Przypominam ze w ZUS'ie DG nie byla
    jeszcze zglaszana i juz nie bedzie.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-02-17 11:28:04
    Temat: Re: Zakonczenie DG.
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    Użytkownik "Czynnik" napisał w wiadomości

> [...]
    > dla rozpoczynajacych DG pierwszy raz? Przypominam ze w ZUS'ie DG nie byla

    ps. Czy moge w EDG i w Urzedzie Statystycznym niczego nie zglaszac i
    poprostu tak to zostawic? Czy US ani ZUS sie nie przyczepia ze niby cos
    jednak robie?

  • 3. Data: 2006-02-17 14:11:00
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Czynnik wrote:

> [...]
    > mniejsza skladke ZUS dla rozpoczynajacych DG pierwszy raz? Przypominam
    > ze w ZUS'ie DG nie byla jeszcze zglaszana i juz nie bedzie.

    art 18a.2. Przepisy ust. 1 nie mają zastosowania do osób, które:
    1) prowadzą lub w okresie ostatnich 60 miesięcy kalendarzowych przed
    dniem rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej prowadziły
    pozarolniczą działalność,
    2) wykonują działalność gospodarczą na rzecz byłego pracodawcy, na
    rzecz którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w
    bieżącym lub w poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach
    stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w
    zakres wykonywanej działalności gospodarczej.

    Więc wygląda, że decyduje faktyczne "prowadzenie" a nie "zamiar
    rozpoczęcia prowadzenia"

  • 4. Data: 2006-02-17 14:14:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Czynnik wrote:

    > ps. Czy moge w EDG i w Urzedzie Statystycznym niczego nie zglaszac i
    > poprostu tak to zostawic? Czy US ani ZUS sie nie przyczepia ze niby
    > cos jednak robie?

    Jeśli się nazywasz Dorn, to napewno możesz.
    Jeśli się nazywasz Czynnik ;) to też wg obecnego stanu prawnego nie
    widzę przeszkód.
    Ale....
    Nikt nie zagwarantuje ci, że w jakiejś ustawie za 5 lat posłowie nie
    napiszą np. "...art..... nie dotyczy podatników, którzy zarejestrowali
    prowadzenie działalności gospodarczej przed dniem......"
    Wybór należy do ciebie.