  • 1. Data: 2011-06-27 09:00:57
    Temat: faktura korygująca
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Operator telekomunikacyjny wystawił mi fakturę VAT. Jeszcze do mnie nie
    dotarła, jej wysokość znam z otrzymanego SMS-a oraz podglądu na stronie.
    W międzyczasie zdążyłam jednak złożyć relamację, któa od razu została uznana
    i dziś pocztą klasyczną, a nie InPostem dotarła do mnie faktura korygująca.
    Jak to wpisać do KPiR? Różnica wystawienia pomiędzy fakturą pierwotną i
    korygująca to 3 dni.

    marzatela
    ---------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 2. Data: 2011-06-27 12:25:53
    Temat: Re: faktura korygująca
    Od: "adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > korygująca.
    > Jak to wpisać do KPiR? Różnica wystawienia pomiędzy fakturą pierwotną i

    Dla Ciebie liczy się data otrzymania. Najpierw wpisujesz tę fakturę, która
    pierwsza przyszła, otrzymujesz - wpisujesz.
    Adam

  • 3. Data: 2011-06-27 13:01:02
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-06-27, o godz. 14:25:53
    "adam" <a...@g...pl> napisał(a):

    > Dla Ciebie liczy się data otrzymania. Najpierw wpisujesz tę fakturę,
    > która pierwsza przyszła, otrzymujesz - wpisujesz.

    Jeszcze by się przydała podstawa prawna.

    Tomek

  • 4. Data: 2011-06-27 13:03:37
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-06-27, o godz. 11:00:57
    "Marzena" <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > do mnie faktura korygująca. Jak to wpisać do KPiR? Różnica
    > wystawienia pomiędzy fakturą pierwotną i korygująca to 3 dni.

    Koszty takie koszty ogólne wpisujesz w dacie wystawienia faktury (art.
    22.6b updof). Ta korekta dotyczy pomyłki, a nie zdarzenia post factum,
    więc sam bym to zaksięgował jednym wpisem, a korektę podpiął pod
    fakturę.
    Przy czym jeśli to są drobne kwoty, a do tego wszystko odbyło się w
    jednym miesiącu/kwartale, to nie ma co dzielić włosa na czworo i w
    praktyce jak wpiszesz tak będzie dobrze.

    Tomek

  • 5. Data: 2011-06-27 17:03:41
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 2011-06-27, o godz. 11:00:57

[...]

    Dzięki. Na wszelki wypadek wydrukowałam sobie ze strony tą pierwszą fakturę
    i wpisze obie.
    Samej korekty nie mogę - jest tam jednak odwołanie do tej pierwszej.

    Pozdrawiam

    A swoją drogą - kto by pomyślał, że Poczta Polska dostarcza szybciej niż
    InPost :)

    Marzena