  • 1. Data: 2011-06-19 19:59:34
    Temat: SKLEP INTERNETOWY - OTWARCIE DZIALNOSCI prosba o rade (VAT i kasa fiskalna)
    Od: "ewa" <n...@o...pl>

    Czesc, zwracam sie do Was z gorącą prośba o udzielnie mi informacji na temat
    podatku VAT. Planuję założyć działaność gospodarczą (1 osobową), która
    zajmie się importem odzieży z Anglii i sprzedaża (internetową ) w Polsce.
    Czy w związku z tym mogę skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT czy też
    muszę być Vatowcem? Czy kupując w Anglii bez VAT-u, jestem zobligowana do
    odprowadzenia tej składki tutaj w Polsce? I czy dobrze interpretuje
    rozporządznie ministra finansów z 26 lipca 2010 r w sprawie zwolnień z
    obowiązku ewidencjonowania - tzw. podpunkt 26 mówi iż w przypadku dostawy
    towarów w systemie wysyłkowym nie trzeba kupować kasy fiskalnej niezależnie
    od obrotu?
    Będę wdzieczna za odpowiedź,
    Ewa

  • 2. Data: 2011-06-20 08:37:09
    Od: Elab <e...@p...onet.pl>

    W dniu 19.06.2011 21:59, ewa pisze:
> [...]
    > towarów w systemie wysyłkowym nie trzeba kupować kasy fiskalnej niezależnie

    nie musisz być vatowcem, jeśli będziesz sprzedawać tylko odzież to kasy/
    drukarki fiskalnej też nie musisz mieć ( ale zapłata za przesłany towar
    musi być za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy
    oszczędnościowo-kredytowej )

    --
    Elaboro Online System
    Przyjazne oprogramowanie dla firm, sklep i księgowość online.

  • 3. Data: 2011-06-20 11:16:02
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-06-19 21:59, ewa pisze:
> [...]
    > podatku VAT. Planuj? za?o?y? dzia?ano?? gospodarcz? (1 osobow?), kt?ra
    > zajmie si? importem odzie?y z Anglii i sprzeda?a (internetow? ) w Polsce.
    > Czy w zwi?zku z tym mog? skorzysta? ze zwolnienia z podatku VAT czy te?
    > musz? by? Vatowcem? Czy kupuj?c w Anglii bez VAT-u, jestem zobligowana do
    > odprowadzenia tej sk?adki tutaj w Polsce? I czy dobrze interpretuje
    > rozporz?dznie ministra finans?w z 26 lipca 2010 r w sprawie zwolnie? z
    > obowi?zku ewidencjonowania - tzw. podpunkt 26 m?wi i? w przypadku dostawy
    > towar?w w systemie wysy?kowym nie trzeba kupowa? kasy fiskalnej niezale?nie

    a nie wygodniej kupic mala tania kasa za ktora i tak *prawie* w calosci
    us zwroci zamiast dokumentowac kazdy przelew na rachunek , laczyc z dana
    osoba i transakcja itp. ?

    nie rozumiem takiego podejscia

  • 4. Data: 2011-06-20 11:30:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.06.2011 13:16, Pendrive pisze:

    > a nie wygodniej kupic mala tania kasa za ktora i tak *prawie* w calosci
    > us zwroci zamiast dokumentowac kazdy przelew na rachunek , laczyc z dana
    > osoba i transakcja itp. ?

    No a wiesz z czym to się wiąże? Z wystawianiem paragonu po otrzymaniu
    towaru przez klienta i wysyłaniem mu tego paragonu oddzielnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2011-06-20 11:41:48
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > No a wiesz z czym to się wiąże? Z wystawianiem paragonu po otrzymaniu
    > towaru przez klienta i wysyłaniem mu tego paragonu oddzielnie.

    ? dlaczego zakladasz ze wysylka do klienta jest bezposrednio z anglii ?

    P.

  • 6. Data: 2011-06-20 15:42:31
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-06-20, o godz. 13:16:02
    Pendrive <P...@d...pl> napisał(a):

    > nie rozumiem takiego podejscia

    To akurat nic nie znaczy ;)

    Tomek

  • 7. Data: 2011-06-20 17:38:22
    Od: "ewa" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Elab" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > drukarki fiskalnej też nie musisz mieć ( ale zapłata za przesłany towar
    > musi być za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy

    Dziekuje za odp, rozumiem ze po prostu wystarczy pelna ewidencja zaplat
    (wlansie poprzez konto bankowe - tam beda wplywac pienaidze czy to przelewem
    czy to przez platnosci Allegro..?) i wowczas nie obowiazuje mnie ta gorna
    granica 20tys. obrotu (dla 1roku dzialalnosci), po przekroczeniu ktorej
    trzeba zalozyc kase? I czy jesli nie bede Vatowcem to musze odprowadzac
    jakas "dodatkowa" oplate za ten towar z importu? Z tego co wiem, to towar w
    Anglii nie jest ovatowany.. i bede placic kwote netto, jesli dobrze
    rozumiem:) i sadzilam, ze tutaj w Polsce wymagane bedzie opodatkowanie tego
    sprowadzonego towaru..ale skoro mam byc zwolniona z podatku VAT chyba mnie
    to nie obowiazauje? Troche sie juz w tym wszystkim zamieszalam;/

  • 8. Data: 2011-06-20 18:47:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ewa wrote:

> [...]
    > sprowadzonego towaru..ale skoro mam byc zwolniona z podatku VAT chyba
    > mnie to nie obowiazauje? Troche sie juz w tym wszystkim zamieszalam;/

    Nieovatowany to jest dla vatowca. Dla Ciebie jest angielskie brutto w
    zakupie.

  • 9. Data: 2011-06-20 19:01:16
    Od: "ewa" <n...@o...pl>

    > Nieovatowany to jest dla vatowca. Dla Ciebie jest angielskie brutto w
    > zakupie.

    czyli jak zrobie zakup w jakimkolwiek sklepie internetowym to kwota jaka mi
    policza bedzie ovatowana?
    bo wiesz sa tez problemy z wystawianiem fakatury vat przez te sklepy, ale
    ksiegowa zapewnila, ze wystarczy potwierdznie zakupu np. w formie mailowej..
    i tam bede miala cena ovatowana?:)

  • 10. Data: 2011-06-20 20:23:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ewa wrote:

    > czyli jak zrobie zakup w jakimkolwiek sklepie internetowym to kwota
    > jaka mi policza bedzie ovatowana?

    A dlaczego miałby byc netto?
    Sprawdź swoj NIP czy jest "valid number"

    http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.d
    o?selectedLanguage=PLNast%C4%99

    jak bym był sprzedawcą, to bym sprawdził.

    Wiesz, w niektórych krajach zakładają, że przedsiębiorcy są z gruntu uczciwi
    i nie stawiają im tylu warunków dla zastosowania preferencyjnych stawek
    sprzedaży.
    Niektórzy myślą również, że jak przedsiębiorca, to jest vatowcem z automatu.

    > bo wiesz sa tez problemy z wystawianiem fakatury vat przez te sklepy,
    > ale ksiegowa zapewnila, ze wystarczy potwierdznie zakupu np. w formie
    > mailowej.. i tam bede miala cena ovatowana?:)

    Jakie podasz sprzedawcy warunki i na ile on jest zorientowany, to taki
    wystawi Ci dokument.
    Jeśli Twoja księgowa nie wie co i jak, to poszukaj takiej lepiej
    zorientowanej.