  • 1. Data: 2012-06-12 00:46:15
    Temat: faktura na DG czy na osobę
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    1os,DG,KPiR+VAT+UE,
    Czy faktury vat wystawione imiennie na mnie bez podawania nazwy mojej
    działalności, mogę wrzucić w koszty DG?
    Sytuacja jest taka że na potrzeby DG mam internet z tv kablowej w której oferta
    dla osób jest dużo korzystniejsza niż dla firm a DG do tych drugich już
    zaliczają. Pytałem w tej tv kablowej i powiedzieli mi że oczywiście mogą mi
    wystawiać faktury vat na mnie - im to bez różnicy.
    Tylko czy ja mogę taką fakturę wciąż traktować jako koszt DG?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2012-06-12 01:22:32
    Temat: Re: faktura na DG czy na osobę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jun 2012, Piotr wrote:

    > Witam,
    >
    > 1os,DG,KPiR+VAT+UE,
    > Czy faktury vat wystawione imiennie na mnie bez podawania nazwy mojej
    > działalności, mogę wrzucić w koszty DG?

    A NIP jest?
    To ze strony formalnopapierkowej.
    Ze strony formalnomerytorycznej (?) jest sprawa definicji kosztu,
    który wymaga "poniesienia *w celu*" (nie wystarczy "poniesienie
    w innym celu i zużycie w celu uzyskania przychodu").

> [...]
    > mi wystawiać faktury vat na mnie - im to bez różnicy.
    > Tylko czy ja mogę taką fakturę wciąż traktować jako koszt DG?

    Jakby o mnie chodziło, to bym potraktował.
    Kwota niewielka...
    Na wypadek "w" trzeba by odłożyć kwotę 19% kosztu plus odsetki ;)
    Przypomnę że u góry pytałem o NIP :)

    Przejrzyj archiwa - działanie "firmy" na f-rze jest w tę stronę,
    że "zakup na firmę" jednoznacznie wskazuje iż w momencie nabycia
    istniał "zamiar" (czyli było to "w celu").
    Regularnie mnie krytykowali, że wypominam ten brak w razie zakupu
    "osobistego" :), i prawda jest, że brak oznaczenia nie stanowi
    dowodu przeciwnego.
    IMVHO, sam fakt ujęcia pierwszego takiego kosztu stanowi poszlakę,
    i to mocna, że każdy następny taki sam zakup był "w celu".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-06-12 08:44:02
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mogą mi wystawiać faktury vat na mnie - im to bez różnicy.
    > Tylko czy ja mogę taką fakturę wciąż traktować jako koszt DG?

    Mam identyczną DG. Dostaję fakturę z telewizji kablowej , na kótrej jest
    kilka pozycji tzn. telewizja, Canal+ i internet z jakimś tam pakietem
    bezpieczeństwa (UPC daje takie coś). Do KPiR zaliczam z tej faktury
    internet. Gdy rok temu wystąpiłam o zwrot VAT-u - od razu miałam kontrolę.
    Nie było żadnych problemów z uznaniem tej faktury (mimo, że nie ma tan
    numeru NIP) , a pani w US była nwet zdziwiona, że nie uwzględniam tego
    pakietu bezpieczeństwa, wpisanego w tej samej pozycji co internet.

    marzatela
    --------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 4. Data: 2012-06-12 09:10:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marzena wrote:

> [...]
    > (mimo, że nie ma tan numeru NIP) , a pani w US była nwet zdziwiona,
    > że nie uwzględniam tego pakietu bezpieczeństwa, wpisanego w tej samej

    Ale piszesz o uwzględnianiu tych kwot w KPiR co jest zupełnie normalne
    i opisane w przepisach. Pytanie co zrobiłaś z VAT z tych faktur
    i jakie było/jest/byłoby stanowisko US
    odnośnie VAT.

  • 5. Data: 2012-06-12 10:02:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 01:22:32 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A NIP jest?

    A coś się zmieniło w kwestii NIP na fakturach za usługi telekomunikacyjne?

  • 6. Data: 2012-06-12 10:03:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-12, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    [...]

    > A coś się zmieniło w kwestii NIP na fakturach za usługi telekomunikacyjne?

    Zmieniło się w kwestii NIP dla "nie-firm".
    A konkretniej nie ma tegoż NIPu już.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2012-06-12 10:28:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 10:03:35 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Zmieniło się w kwestii NIP dla "nie-firm". A konkretniej nie ma tegoż
    > NIPu już.

    Jeśli tylko to, to znaczy że nadal może nie być NIP dla firm.

  • 8. Data: 2012-06-12 10:30:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jun 2012, jureq wrote:

    > A coś się zmieniło w kwestii NIP na fakturach za usługi telekomunikacyjne?

    Własnie sprawdziłem na gofinie, że mam sklerozę, thx za korektę :)
    (przepis że nie trzeba dalej jest)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-06-12 10:31:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jun 2012, cef wrote:

    > Ale piszesz o uwzględnianiu tych kwot w KPiR co jest zupełnie normalne
    > i opisane w przepisach. Pytanie co zrobiłaś z VAT z tych faktur
    > i jakie było/jest/byłoby stanowisko US
    > odnośnie VAT.

    Jureq mnie naprostował - zapomniałem, że do tele* nie trzeba NIPu.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-06-12 16:19:11
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > Ale piszesz o uwzględnianiu tych kwot w KPiR co jest zupełnie normalne
    > i opisane w przepisach. Pytanie co zrobiłaś z VAT z tych faktur
    > i jakie było/jest/byłoby stanowisko US
    > odnośnie VAT.

    Kontrola dotyczyła właśnie VAT - po kliku misiacach od założenia DG
    wystąpiłam o zwrot VAT-u, chcąc odzyskac trochę grosza z zakupów
    inwestycyjnych, a poza tym liczyłam się z kontrolą i chciałam jej. Jeżeli
    robię coś źle - lepiej skorygować to na początku niż ciągnac błąd dalej.
    KPiR nawet ich nie interesowa, a rejestry VAT, faktury i dowody ich
    opłacenia.
    Wszystko OK, zwrot dostałam.

    marzatela
    http://www.szultaset.pl