  • 1. Data: 2003-09-30 11:12:06
    Temat: *faktura pro forma
    Od: "lubert" <l...@W...onet.pl>

    Witam
    Co to jest faktura pro forma i czy jako osoba fizyczna nie prowadzaca
    dzialalnosci cos takiego powinienem przyjac?
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-09-30 13:20:12
    Temat: Re: *faktura pro forma
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik lubert napisał:

    > Witam
    > Co to jest faktura pro forma i czy jako osoba fizyczna nie prowadzaca
    > dzialalnosci cos takiego powinienem przyjac?
    Prawo polskie nie definiuje czegos takigo jak faktura pro forma.

    Zwyczajowo jest to dokument na którym sprzedający "deklaruje" co i za
    ile sprzeda. Często jest podstawą wpłacania zaliczek.
    Czasem przydaje się w procesach cywilnych (na dowód że jakiekolwiek
    ustalenia czy czynności handlowe faktycznie były).

    Czy przyjąć to zalezy czego dotyczy.

    Na pewno pod żadnym pozorem tego nie księguj!

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-09-30 16:24:48
    Od: "lubert" <l...@W...onet.pl>

    > Czy przyjąć to zalezy czego dotyczy.

    chodzi o domene

    > Na pewno pod żadnym pozorem tego nie księguj!

    a gdzie niby mialbym to ksiegowac skoro nie prowadze dzialalnosci?

  • 4. Data: 2003-09-30 19:23:15
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "lubert" <l...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

    > chodzi o domene
    [...]
    Zwyczajowo wynajmujący ("sprzedający") domeny i administratorzy serwerów
    stron internetowych wystawiają faktury pro forma, a dopiero po zapłaceniu za
    usługę przysyłają właściwe faktury. Dlaczego tak robią - nie wiem, ale tak
    jest od lat.
    WSm.

  • 5. Data: 2003-10-01 09:56:54
    Od: towarzysz Vader <v...@r...wywalto.net>

    Maddy wrote:
    > Na pewno pod żadnym pozorem tego nie księguj!

    A czy za fakturę, którą mogę zaksięgować mogę uznać wydruk "oryginału"
    jaki umożliwia mi zdalnie mój usługodawca (usługa - wirtualny serwer
    czyli PKWiU 64.costam costam)?

    --
    towarzysz Vader - v...@r...wywalto.net
    http://www.rzeszow.net/

  • 6. Data: 2003-10-01 12:10:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2003, towarzysz Vader wrote:

> [...]
    >+ A czy za fakturę, którą mogę zaksięgować mogę uznać wydruk "oryginału"
    >+ jaki umożliwia mi zdalnie mój usługodawca (usługa - wirtualny serwer

    Tylko, o ile w rozp. ds. f-r VAT (z 22 marca 2002r z późn.
    zmianami) dla danego rodzaju usług dopuszcza się fakturę bez
    podpisu *wystawcy*.
    TP S.A. się łapie, ale czy "obsługa domeny"... nie wiem,
    bo nie wnikałem - sprawdź :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)