  • 1. Data: 2003-09-29 20:56:06
    Temat: Upadlosc
    Od: "Marti" <c...@w...pl>

    Czy upadłość osoby fizycznej wstrzymuje odsetki od nabytych długów?

  • 2. Data: 2003-09-29 21:01:52
    Temat: Re: Upadlosc
    Od: "Dart" <w...@w...pl_niespamowi>

    Użytkownik "Marti" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy upadłość osoby fizycznej wstrzymuje odsetki od nabytych długów?

    A od kiedy to osoby fizyczne mogą oglaszać upadłość ?

    Dart

  • 3. Data: 2003-09-29 22:11:10
    Od: "Stanislaw Gurgul" <s...@p...com>

    > A od kiedy to osoby fizyczne mogą oglaszać upadłość ?

    a od bardzo dawna. Każdy przedsiębiorca ma zdolność upadłościową i to
    zgodnie z obowiązującym prawem i wchodzącym od środy nowym prawem
    upadłoścowym i naprawczym.
    Generalnie odsetki liczone są do dnia otwarcia postepowania upadłościowego.
    Pozdrowienia
    Staszek Gurgul

  • 4. Data: 2003-09-30 10:57:10
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    : a od bardzo dawna. Każdy przedsiębiorca ma zdolność upadłościową i to
    : zgodnie z obowiązującym prawem i wchodzącym od środy nowym prawem
    : upadłoścowym i naprawczym.

    No nie bardzo. Na dziś to jest tak [Art. 3. $ 4. Prawo upadłościowe z 34 r.]

    "Nie można ogłosić upadłości nie będącej osobą prawną przedsiębiorcy,
    którego działalność nie wymaga zgłoszenia do ewidencji w myśl przepisów o
    działalności gospodarczej."

    Czyli np. przedsiębiorcy wykonujący wolne zawody, którzy nie muszą się
    rejestrować - nie mogą ogłosić upadłości.
    Takich wolnych zawodów jest trochę, nie ? Mimo, iż się rejestrują w e.g., to
    i tak nie mogą być "upadłymi".

    Czarek

  • 5. Data: 2003-09-30 20:00:10
    Od: "Stanislaw Gurgul" <s...@p...com>

> [...]
    > rejestrować - nie mogą ogłosić upadłości.
    > Takich wolnych zawodów jest trochę, nie ? Mimo, iż się rejestrują w e.g.,

    Nie mam czasu na bzdurne polemiki, ale lekarz do 25. września tego roku nie
    był przedsiębiorcą i podtrzymuję co napisałem wcześniej.
    Pozdrowienia
    Staszek Gurgul

  • 6. Data: 2003-09-30 21:14:37
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

[...]
    : > i tak nie mogą być "upadłymi".
    :
[...]

    No dobra, ja też nie mam czasu na bzdurne polemiki, więc przytoczę przepis
    ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze :

    Art. 5. ust 2.
    "Przedsiębiorcą" w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba prawna albo
    jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której odrębna
    ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność
    gospodarczą lub zawodową.

    Zatem przedsiębiorcą w rozumieniu tej ustawy jest i lekarz i każdy inny
    chłop wykonujący wolny zawód (chociaż nie jest przedsiębiorcą w sensie
    ustawy o działalności gospodarczej).

    Ty mówisz o przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy o działalności gospodarczej,
    a my w sensie ustawy prawa upadłościowego. A to odrębna bajka.

    Pozdrawiam i sugeruję trochę pokory.

    Czarek

  • 7. Data: 2003-09-30 21:37:56
    Od: "Stanislaw Gurgul" <s...@p...com>

> [...]
    gospodarczej,
    > a my w sensie ustawy prawa upadłościowego. A to odrębna bajka.

    Widzę, że się bardzo nudzisz, a ja nie, ale podpowiem Ci, że prawo które
    cytujesz zaczyna obowiązywać od jutra, a zapis w kodeksie cywilnym o
    przedsiębiorcy zmienił się od 25. września. Chcesz coś udowodnić, ale nie
    wiesz co i nie potrafisz tego powiązać.
    Pozdrawiam
    Staszek Gurgul

  • 8. Data: 2003-10-01 11:17:09
    Od: "Marti" <c...@w...pl>

    Widzę iż polemika przybrała bardzo ostry ton. Tak więc chce przeprosić
    wszystkich iz zadałem swoje pytanie. Sądziłem iz grupy dyskusyjne to miejsce
    wymian poglądów i doświadczeń a nie wzajemnego obrażania się!

  • 9. Data: 2003-10-01 13:45:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marti napisał:

    > Widzę iż polemika przybrała bardzo ostry ton. Tak więc chce przeprosić
    > wszystkich iz zadałem swoje pytanie. Sądziłem iz grupy dyskusyjne to miejsce
    > wymian poglądów i doświadczeń a nie wzajemnego obrażania się!

    Marti, Ty chyba na grupach "młody" jeszcze jesteś.

    Grupy dykkusuje wyzwalaja w ludziach to najgorsze.
    W końcu mozan komus bezkarnie napyskować. W końcu gros ludzi tutaj to
    anonimy.
    Na podatkach jest wersal.
    Popatrz na polityke albo religie, że o świętej wojnie między
    debianowcami a reszta świata nie wpomne :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-10-01 13:59:33
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

    > Popatrz na polityke albo religie, że o świętej wojnie między
    > debianowcami a reszta świata nie wpomne :-))
    >
    > Maddy
    Debian rządzi ;-)
    Tomek