  • 1. Data: 2003-09-30 11:58:03
    Temat: Mam płacić podatek od \"fikcyjnego\" zysku
    Od: On <v...@o...pl>

    Przychód 100tys., koszty 40tys. to mam zysk.Ale kontrahent mi nie zapłacił tak więc w
    Rach.Zysków i Strat przychód to 100tys. czy 0?Bo inaczej musiałbym zapłacić podatek
    od zysku 60tys.nie mając kasy!!!
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-09-30 12:37:35
    Temat: Re: Mam płacić podatek od \"fikcyjnego\" zysku
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "On" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Przychód 100tys., koszty 40tys. to mam zysk.Ale kontrahent mi nie zapłacił

    Takie jest zycie....

    Ale bdyby dlug okazal sie niesciagalny, to moznaby skorygowac koszty.
    (jesli mniepamiec nie myli)

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-09-30 13:03:45
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

> [...]
    tak więc w Rach.Zysków i Strat przychód to 100tys. czy 0?Bo inaczej
    musiałbym zapłacić podatek od zysku 60tys.nie mając kasy!!!

    Przychód 100, zysk 60. Jeżeli chcesz uwzględnić niezapłacone należnośći w
    KUP to musisz wystąpić do sądu a następnie do komornika. Jeżeli jesteś na KH
    to możesz na należność zawiązać rezerwę, czy raczej wg obecnej terminologii
    dokonać odpisu aktualizacyjnego i w momencie oddania wierzytelności do
    komornika zaliczyć do KUP (wartość netto). Nie jest to jeszcze koniec bojów,
    ponieważ ta rezerwa jest w KUP tylko "tymczasowo". Jeżeli komornik ściągnie
    należność to rozwiązujesz rezerwę i zaliczasz ją do przychodów podatkowych.
    Jeżeli komornik nie ściagnie należności ale wyda postanowienie o
    nieściągalności wierzytelności z powodu braku majątku będzie to KUP "na
    stałe". W przeciwnym wypadku wyksięgowanie wierzytelności np. z tytułu
    przedawnienia wymaga rozwiązania rezerwy i zaliczenia jej do przychodów
    podatkowych. Co prawda wierzytelność potwierdzona wyrokiem sądowym
    przedawnia się po 10 latach...

  • 4. Data: 2003-09-30 13:29:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik /slawek.d napisał:

    > Przychód 100, zysk 60. Jeżeli chcesz uwzględnić niezapłacone należnośći w
    > KUP to musisz wystąpić do sądu a następnie do komornika. Jeżeli jesteś na KH
    I dopiero kiedy sad na wniosek komornika stwierdzi że egzekucja jest
    nieskuteczna mozna mówic o nieściągalnych naleznościach które moga stac
    sie podatkowym KUP.

> [...]
    > należność to rozwiązujesz rezerwę i zaliczasz ją do przychodów podatkowych.
    Rezerwy na zobowiązania nie są podatkowym KUP!
    Rozwiązanie rezerw także nie wpływa na podatki.
    Kiedy zobowiązanie staje sie podatkowym KUP nie ma już podstaw do
    tworzenia rezerwy.
    Rezerwe tworzy się wczesniej, zanim zobowiązanie będzie sie nadawało do
    odpisania w podatkowe KUP.

    Rezerwa pomniejsza wynik finansowy bilansowy. Na podatkowy nie ma wpływu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-09-30 13:57:45
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

> [...]
    > odpisania w podatkowe KUP.
    >
    > Rezerwa pomniejsza wynik finansowy bilansowy. Na podatkowy nie ma wpływu.

    A kto mówił o rezerwach na zobowiązania?

  • 6. Data: 2003-09-30 17:59:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    /slawek.d wrote:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > A kto mówił o rezerwach na zobowiązania?

    Niech Ci będzie - należności.
    Też nie sa KUP podatkowym.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-10-01 06:29:18
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

    > Też nie sa KUP podatkowym.

    Art 16 ust 1 pkt 26a) i ust. 2a pkt 1 updp - u fizycznych przypuszczam, że
    jest podobnie.

    >Rezerwy na zobowiązania nie są podatkowym KUP!

    Co do zasady: tak, nie są.

    >Rozwiązanie rezerw także nie wpływa na podatki.

    Nie ma, chyba że wcześniej rezerwa była zaliczona do KUP

    >Kiedy zobowiązanie staje sie podatkowym KUP nie ma już podstaw do
    tworzenia rezerwy.
    >Rezerwe tworzy się wczesniej, zanim zobowiązanie będzie sie nadawało do
    odpisania w podatkowe KUP.

    Rzeczywiście, znacznie wcześniej. I dlatego warto skorzystać z możliwości
    zaliczenia do KUP rezerwy

  • 8. Data: 2003-10-01 08:43:29
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpisania w podatkowe KUP.
    >
    > Rzeczywiście, znacznie wcześniej. I dlatego warto skorzystać z możliwości
    ---------------------------------------
    Sory że wciskam palec miedzy drzwi mogę go stracić pewnie ale jak ale dalej
    nie rozumiem w którym przepisie razerwe możesz zaliczyć do kup.a to jak
    sadze negowała Mady .Artykuły ktore podajesz mówią o zaliczeniu w koszty
    nieściągalnych należności i w pdof też tak jest ale rezerwa nie jest
    potwierdzeniem tej nieściągalności.
    Wiola

  • 9. Data: 2003-10-01 09:13:42
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sadze negowała Mady .Artykuły ktore podajesz mówią o zaliczeniu w koszty
    > nieściągalnych należności i w pdof też tak jest ale rezerwa nie jest

    Przepisy, które przytoczyłem (ust. 26a) mówią o zaliczeniu w koszty odpisów
    aktualizujacych (czyli dawnych rezerw) od należności których nieściągalność
    została UPRAWDOPODOBNIONA. O należnościach nieściągalnych jest gdzie
    indziej, mianowicie w ust 25.
    Samo zawiązanie rezerwy nie jest uprawdopodobnieniem nieściągalności, ale
    skierowanie należności do egzekucji tak (art. 16 ust 2a pkt 1 lit c).
    Skorzystanie z tych zapisów nie oznacza, że mamy sprawę załatwioną, ponieważ
    prędzej czy później rezerwę trzeba rozwiązać a to się wiąże z przyjęciem do
    przychodów podatkowych. Jednakże jeżeli rozwiązanie rezerwy nastąpiło przez
    spisanie nal. z powodu faktycznej nieściągalności (udowodnionej w sposób
    określony w ust. 2) to jednocześnie można tą należność zaliczyć do KUP na
    mocy ust. 25.

  • 10. Data: 2003-10-02 20:36:48
    Temat: Re[2]: Mam płacić podatek od \"fikcyjnego\" zysku
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    M> I dopiero kiedy sad na wniosek komornika stwierdzi że egzekucja jest
    M> nieskuteczna
    (...)

    wKF: to komornik stwierdza bezskutecznosc egzekucji prowadzonej "na
    wniosek" sadu, a nie odwrotnie.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl