  • 1. Data: 2009-12-09 21:18:00
    Temat: faktura vat marza jak zaksiegować
    Od: "Wilczur" <d...@p...onet.pl>

    witam, pomóżcie
    rozszezyłem sobie działalność o handelek samochodami.
    Kupiłem auto na umowę kupna i sprzedałem - wystawiłem fakture vat marże .
    Mam PKPiR, rejestr VAT.
    Co się wpisuje do ksiązki - marża netto - vat jako przychód ?
    A co do rejestru vat i deklaracji
    Moze ktoś wie ?

    pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2009-12-09 23:07:31
    Temat: Re: faktura vat marza jak zaksiegować
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Dec 2009, Wilczur wrote:

> [...]
    > Mam PKPiR, rejestr VAT.
    > Co się wpisuje do ksiązki - marża netto - vat jako przychód ?

    Skoro to była podwójna transakcja sprzedaży, to IMO oczywiście wpisane
    powinny być *oba* zdarzenia (wpisuje się przecież "zdarzenia gospodarcze",
    sprawdź w rozporządzeniu).
    Osobno koszt (zakup), osobno przychód (z policzeniem sobie "na boku"
    kwoty netto).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-12-10 19:19:47
    Od: "Wilczur" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprawdź w rozporządzeniu).
    > Osobno koszt (zakup), osobno przychód (z policzeniem sobie "na boku"

    Tez tak myslałem, ale znalazłem sposób rozliczenia usług turystycznych
    /przykład był na pełnej ksiegowości więc pomogło mi to trochę/
    I było tam coś w tym stylu : cena sprzedaży -cena zakupu = marza . Od tej
    marzy liczyli marże netto + VAT.
    Vat stanowił koszt uzyskania przychodu. Ale jak to rozliczyć w książce i
    rejestrze VAT to nie wiem

    Kuba

  • 4. Data: 2009-12-10 20:02:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Dec 2009, Wilczur wrote:

> [...]
    > /przykład był na pełnej ksiegowości więc pomogło mi to trochę/
    > I było tam coś w tym stylu : cena sprzedaży -cena zakupu = marza . Od tej

    Ale to dobrze :) i niekoniecznie wykazuje związek z powyższym.
    Bo to, że są dwie transakcje to jedno, a to że VAT trzeba "jakoś"
    policzyć, a z zasady takiej transakcji liczy się go od różnicy,
    to drugie.

    > Vat stanowił koszt uzyskania przychodu.

    Hm... idzie o VAT od *nabycia*?

    > Ale jak to rozliczyć w książce i rejestrze VAT to nie wiem

    Zakup był oVATowany?
    Wrzuć może przykładem (może być "z kapelusza", byle adekwatnym,
    znaczy jak ma być zakup VAT zw to ma być itede) z konkretnymi
    kwotami, możemy podyskutować nad tym co można a czego nie należy
    (i jeśli padnie taka teza że "nie należy", to dlaczego).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-12-10 20:34:29
    Od: "Wilczur" <d...@p...onet.pl>

> [...]

    > kwotami, możemy podyskutować nad tym co można a czego nie należy
    > (i jeśli padnie taka teza że "nie należy", to dlaczego).

    podaje przykład
    zakup samochodu na umowe kupna sprzedaży za 1000 zł od os fizycznej -
    sprzedaż za 2220 na fakture vat marża.
    Co oznacza marże 1220 - teraz obliczmy vat 220 zł. (nalezny - trzeba go
    wpłacić).
    Przychód 1000 - 220 . Obliczenia i co jak mozna to wiem ale jak to rozliczyć
    w książce i rejestrze vat ?

    Kuba

  • 6. Data: 2009-12-11 20:20:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Dec 2009, Wilczur wrote:

    > podaje przykład
    > zakup samochodu na umowe kupna sprzedaży za 1000 zł od os fizycznej -

    ...starannie omijasz PCC ;), niech będzie.

    > sprzedaż za 2220 na fakture vat marża.
    > Co oznacza marże 1220

    Najwyraźniej.

    > - teraz obliczmy vat 220 zł. (nalezny - trzeba go
    > wpłacić).

    Tak.

    > Przychód 1000 - 220

    Hm... nie widzę.
    Przychód: 2220 - 220 = 2000 zł.
    I 1000 zł kosztów (nabycie).
    Gdzieś w tle jarzy nam się "1000 zł zysku", ale tego
    *odrębnie* nigdzie nie wpisujemy, bo niby z jakiego powodu?

    Powiedz przy okazji, jak zamierzałbyś (w wersji z traktowaniem
    marży jako przychodu) rozwikłać problem obowiązku
    ujęcia zakupu towarów handlowych w KPiR (par.16)?
    Wpisywałbyś do "zapasowej" kolumny? (niby można... :))

    Taki drobiazg, że nie wiem dlaczego kwotę VAT odjąłeś
    od marży dwa razy pomijam (skoro IMO marża nie ma nic
    do przychodu i kosztów traktowanych jako "pierwotne"
    wartości dla KPiR).

    > Obliczenia i co jak mozna to wiem ale jak to rozliczyć
    > w książce i rejestrze vat ?

    IMHO konieczność obliczenia VAT od marży nijak nie przekłada
    się na traktowanie marży jako przychodu.
    Jaki przepis nakazuje (lub w ogóle pozwala) traktować marżę
    jako *przychód*? (*nie* pytam o przepisy dotyczące *obrotu*,
    czyli spraw związanych z VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-12-12 19:39:45
    Od: "Zdenio" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Wilczur" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam PKPiR, rejestr VAT.
    > Co się wpisuje do ksiązki - marża netto - vat jako przychód ?

    a masz spełnione wszystkie formalnosci i wymogi aby sprzedawac samochody na
    zasadzie VAT marża?