  • 1. Data: 2008-12-26 22:17:52
    Temat: faktura vat mp
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej, witam miedzyswiatecznie. Czytam tak sobie o tych malych podatnikach i
    sie zastanawiam:
    a wiec primo- mozliwosc jednorazowego wrzucenia w koszty to 50k euro
    rocznie. Ok mali podattnicy tak moga- definicja Malego podatnika- obroty
    roczne nie przekraczaja 800k euro rocznie.
    secudno- czytam rowniez ze Mali Podatnicy musza wystawiac fakture VAT MP. No
    i teraz pytanko.
    Traktuje siebie jako malego podatnika bo stosuje zasade 800k euro rocznie.
    Ale nie wystawiam faktur VAT MP tylko zwykle VAT.
    Kombinuje sobie tak- jestem MP bo nie przekraczam tych 800k ale nie
    popelniam bledu ze nie wystawiam faktur VAT MP bo faktury VAT MP musza
    wystawiac jedynie ci mali podatnicy co rozliczaja sie metoda kasowa (ja mam
    memorial). Dobrze kombinuje czy moze namieszalem cos w papierach w calym
    roku?:)

    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2008-12-26 23:40:21
    Temat: Re: faktura vat mp
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-26, Anax WRC <w...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > memorial). Dobrze kombinuje czy moze namieszalem cos w papierach w calym

    Dobrze kombinujesz. Faktury VAT-MP dotyczą tylko podatników, którzy
    wybrali rozliczenia VAT metoda kasową. Jest to opisane OIDP w
    rozporządzeniu dot. wystawiania faktur, Rozdział 3, par. 5., z
    odesłaniem do podatników o których mowa w art. 21, ust. 1 ustawy
    o PTU. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-12-26 23:57:45
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

> [...]
    > rozporządzeniu dot. wystawiania faktur, Rozdział 3, par. 5., z
    > odesłaniem do podatników o których mowa w art. 21, ust. 1 ustawy

    ufff:)
    dzieki za info
    pozdrawiam serdecznie
    Anax

  • 4. Data: 2008-12-27 00:33:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-26, Anax WRC <w...@i...pl> wrote:

    [...]

    > ufff:)
    > dzieki za info

    Ale Ty mi nie wierz na słowo, tylko poszukaj. Ja tu sobie luźno
    dyskutuję i mogę bzdury pleść. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl