  • 1. Data: 2005-03-03 12:01:09
    Temat: faktura zaliczkowa
    Od: marek <w...@o...pl>

    klient dostał w grudniu fakturę za zaliczkę na usługę (200zł), teraz mam
    wystawić fvat końcową - ma mój gust (google, ustawy, itp...) moge
    wystawić fvat na pozostałą kwotę (1350 zł) a na fakturze napisać że
    wpłacono zaliczkę i dać tam numer i dane faktury zaliczkowej z opisem że
    cała kwota za usługę to 1550 zł, klient jednak twierdzi że powinienem
    wystawić fvat na całość z rozbiciem na zaliczkę i resztę wpłaty, w tym
    takż erozbicie stawek vat - i kto tu ma rację? Pomóżcie bo już nie wiem.

  • 2. Data: 2005-03-04 11:37:50
    Temat: Re: faktura zaliczkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Mar 2005, marek wrote:

> [...]
    > + i dać tam numer i dane faktury zaliczkowej z opisem że cała kwota za usługę

    ...IMHO (google, ustawy ;)) tak to wyglada :)

    > + klient jednak twierdzi że powinienem wystawić fvat na całość z
    > + rozbiciem na zaliczkę i resztę wpłaty,

    Acha. Fakturę na CAŁOŚĆ kwoty.
    To ja bym takiego klyenta spytał czy przypadkiem nie odliczył VATu
    od kwoty zaliczki - i czy jak dostanie "fakturę na całość" to
    nie uzna że ma prawo do odliczenia "VATu od całości" (oprócz już
    raz odliczonego VATu od zaliczki :)) !
    IMHO taki byłby skutek :) (a konieczność odprowadzenia VATu to już
    wystawca f-ry) :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-04 12:46:38
    Od: "Jacek Rakowski" <w...@g...net>

    Artykuł na ten temat w Gazecie Prawnej: http://tinyurl.com/3syjw

    <cytat>

    A co w sytuacji, gdy faktura nie obejmuje całej ceny brutto?

    - Należy pamiętać, że jeżeli faktura nie obejmuje całej ceny brutto, to po
    wydaniu towaru lub wykonaniu usługi sprzedawca wystawia fakturę, w której
    sumę wartości towarów (usług) zmniejsza o wartość otrzymanych części
    należności, a kwotę podatku zmniejsza o sumę kwot podatku wykazanego w
    fakturach dokumentujących pobranie części należności. Faktura taka powinna
    ponadto zawierać numery faktur wystawionych przed wydaniem towaru lub
    wykonaniem usługi (par. 17 ust. 4 rozporządzenia).

    </koniec cytatu>

    --
    Pozdrawiam!