  • 1. Data: 2003-04-01 08:54:32
    Temat: faktury we wspolpracy z zagranica
    Od: "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl>

    Witam,
    Natknelam sie na firme, do ktorej przysylane sa faktury z zagranicy
    (napisane Invoice, nie ma slowa "pro forma". Po zaplaceniu faktury, firma ta
    otrzymuje druga fakture z tym samym numerem, ale wystawiona po zaplaceniu z
    napisem "paid today".
    Czy w przypadku KPiR jest wymagane posiadanie takich faktur?
    Po co to, co z tym zrobic?
    Prosze o wyjasnienie tej kwestii.
    Milego dnia,
    Victoria

  • 2. Data: 2003-04-01 09:51:01
    Temat: Re: faktury we wspolpracy z zagranica
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Magdalena Budzynska -----###
    > Natknelam sie na firme, do ktorej przysylane sa faktury z zagranicy
    > (napisane Invoice, nie ma slowa "pro forma".

    określenie 'pro forma' obowiązuje w Polsce - nie ma tam gdzieś dopisku
    że należność nie została opłacona?

    > Po zaplaceniu faktury, firma ta
    > otrzymuje druga fakture z tym samym numerem, ale wystawiona po zaplaceniu z
    > napisem "paid today".

    znaczy się chyba potwierdzają zapłatę...

    > Czy w przypadku KPiR jest wymagane posiadanie takich faktur?
    > Po co to, co z tym zrobic?

    zaksięgować w koszty dopinając potwierdzenie zapłaty (np. kopię przelewu)?

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-04-01 17:14:11
    Od: "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
    > ###----- w odpowiedzi na list od Magdalena Budzynska -----###
    >
    > określenie 'pro forma' obowiązuje w Polsce - nie ma tam gdzieś dopisku
    > że należność nie została opłacona?

    Co za roznica czy faktura zostala zaplacona, czy nie?
    Przeciez w koszty wrzuca sie np rachunek telefoniczny i nie jest istotne,
    czy sie go oplacilo, czy nie?
    Victoria

  • 4. Data: 2003-04-01 21:11:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003, hADeSik wrote:

    >+ ###----- w odpowiedzi na list od Magdalena Budzynska -----###
    >+ > Natknelam sie na firme, do ktorej przysylane sa faktury z zagranicy
    >+ > (napisane Invoice, nie ma slowa "pro forma".
    [...]
    >+ > Po zaplaceniu faktury, firma ta
    >+ > otrzymuje druga fakture z tym samym numerem,[...] z napisem "paid today".
    [...]
    >+ > Czy w przypadku KPiR jest wymagane posiadanie takich faktur?
    >+ > Po co to, co z tym zrobic?
    >+
    >+ zaksięgować w koszty dopinając potwierdzenie zapłaty (np. kopię przelewu)?

    Ja się tak zastanawiam, czy w zależności od rodzaju księgowania
    kosztów (kasowo czy memoriałowo) nie księgować drugiej lub
    pierwszej :) (znaczy: po dacie), a zachowywać obie.
    Do odbiorcy f-ry nie powinno dać się przyczepić że ma dwa oryginały :]

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-04-01 21:38:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003, Magdalena Budzynska wrote:
    [...]
    >+ Co za roznica czy faktura zostala zaplacona, czy nie?

    Czy ty nie jesteś może księgową ? (sugeruję znajomość ograniczoną
    do przepisów prawa handlowego :))
    Na KPiR dozwolone jest księgowanie kosztów na zasadach ogólnych
    (tj. "w momencie poniesienia") jak i określonych w prawie handlowym
    ("....którego dotyczy"). W UoPDoOF(izycznych) zasadą ogólną jest
    właśnie zaliczenie "w roku poniesienia" :) (i do zaliczek "na
    zasadach roku").

    >+ Przeciez w koszty wrzuca sie np rachunek telefoniczny i nie jest istotne,
    >+ czy sie go oplacilo, czy nie?

    Jak dla kogo :)
    BTW: obowiązuje wybór - nie można każdego kosztu traktować inaczej,
    ale należy stosować jednolicie.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, memoriał, VAT, VAT memoriał :))