  • 1. Data: 2003-04-01 08:49:07
    Temat: Re: koszty uzyskania przychodu raz jeszcze
    Od: "Sławomir Delegacz" <d...@h...pl>

    Użytkownik "DIDLO" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b6jc1o$gef$1@korweta.task.gda.pl...

    > To był specjalny kredyt na samochód tj. z przeznaczeniem na samochód,
    ale
    > wzięty na os.fiz. a nie na firmę. Więc jak?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > DIDLO

    Witam
    Czy firma jest: sp.z o.o., S.A. czy osobą fizyczną prowadzącą działalność
    gospodarczą?
    ustalenie tego faktu jest kluczowe w tej sprawie.
    Jeśli sp.z o.o lub S.A. to tak jak twierdzi Gotfryd, jeśli osobą fizyczną
    prowadzącą działalność gospodarczą to tak jak napisał Jacek.

    Pozdrawiam
    Sławek s...@d...pl

  • 2. Data: 2003-04-02 21:12:35
    Temat: koszty uzyskania przychodu raz jeszcze
    Od: "DIDLO" <d...@g...pl>

    Witam,
    czy odsetki od kredytu na zakup samochodu mogę wpisać w koszty uzyskania
    przychodu (jestem na KPiR, samochód jest ŚT w firmie)?

    TIA

    DIDLO

  • 3. Data: 2003-04-03 18:29:32
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    DIDLO chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > czy odsetki od kredytu na zakup samochodu mogę wpisać w koszty
    uzyskania
    > przychodu (jestem na KPiR, samochód jest ŚT w firmie)?

    Odsetki od kredytu na zakup samochodu naliczone za okres po oddaniu
    samochodu do używania, stanowią koszt uzyskania przychodów dla podatnika,
    który wprowadził ten samochód do ewidencji środków trwałych. Natomiast
    odsetki naliczone za okres do dnia przekazania samochodu do używania
    powiększają wartość początkową tego środka trwałego (art. 22g ust. 3
    ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 4. Data: 2003-04-03 22:03:27
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Jacek -----###
> [...]
    > powiększają wartość początkową tego środka trwałego (art. 22g ust. 3
    > ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych

    a czy przypadkiem ten kredyt nie musi być udzielony 'firmie' a nie
    'jakiś tam kredyt sobie wziąłem i mówie Ci, że to było na samochód' ?

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 5. Data: 2003-04-04 07:25:53
    Od: "DIDLO" <d...@g...pl>

  • 6. Data: 2003-04-04 08:33:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, DIDLO wrote:
    [...]
    >+ To był specjalny kredyt na samochód tj. z przeznaczeniem na samochód, ale
    >+ wzięty na os.fiz. a nie na firmę. Więc jak?

    IMHO (UoPDoOF):
    +++++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    9) odsetek od własnego kapitału włożonego przez podatnika w źródło
    przychodów,
    -----

    Bank dał tobie "osobistą" pożyczkę, ty swoje pieniądze pożyczasz
    sobie na cele DG...
    Jeśli się mylę to czekam aż ktoś mnie skrzyczy :), ale już raz
    wypowiadałem się w tym tonie i była cisza ;)
    Czy takie odsetki mogą podwyższyć wartoś "osobistego" ŚT...
    nie wiem. Jak będziesz sprzedawał samochód to powiesz
    kupującemu: "ale jeszcze 1500 zł, bo ja zapłaciłem drożej
    gdyż kupowałem samochód na kredyt a nie za gotówkę !" ??
    IMHO nie... :(

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-04-04 15:17:51
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > 9) odsetek od własnego kapitału włożonego przez podatnika w źródło
    > przychodów,

    Podatnik "nie wkłada" kapitału tylko samochód,a to jest zasadnicza
    róźnica

  • 8. Data: 2003-04-04 19:18:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, Jacek wrote:

> [...]
    >+ > przychodów,
    >+
    >+ Podatnik "nie wkłada" kapitału tylko samochód,a to jest zasadnicza

    Swój, prywatny samochód (kupił "na siebie" - wolno mu tak
    kupić i przekazać do DG). Nie neguję :) Mówię tylko iż
    odsetki są również "jego osobiste" :) a nie samochodu...
    (który już stał się DG).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-04-04 21:03:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003, Sławomir Delegacz wrote:

> [...]
    >+ gospodarczą?
    >+ ustalenie tego faktu jest kluczowe w tej sprawie.
    >+ Jeśli sp.z o.o lub S.A. to tak jak twierdzi Gotfryd,

    Mam wątpliwości :] Dokładniej: odnosiłem się do DG OF (no tak,
    zapomniałem zastrzec o braku wróżki...). Przy spółce handlowej
    (jak rozumiem - jawna też "wchodzi") w takim układzie nie dość
    że nie jest to koszt, to jest to przychód po stronie spółki :]

    >+ jeśli osobą fizyczną
    >+ prowadzącą działalność gospodarczą to tak jak napisał Jacek.

    Znaczy - ja biorę "skądś" pieniądze (nieważne czy je mam, czy
    biorę kredyt - ale "na siebie" !) i mam prawo obciążyć DG
    kosztami "moich" pieniędzy ??
    IMHO nie (w myśl tego co zacytowałem). Jeśli kredyt mam ja
    "osobiście" a nie na moją DG - to nie widze powodu obciążania
    nim kosztów :(
    Tak w ogóle - wg tekstu powyżej wynikałoby że samochód
    *w chwili zakupu* był własnością osobistą podatnika (przecież
    kupił go "imię nazwisko" a nie "nazwa DG imię nazwisko" !)
    *później* wprowadzony do EŚT (choćby w ten sam dzień :)).

    Masz jakiś argument że taki kredyt "przyrośnięty" do ŚT
    wchodzi do DG razem z ŚT ? Przyznam że wyglądałoby
    rozsądnie :) ale jakoś tak... wątpię. Nie widzę przepisu
    że "przyszłe zobowiązania związane z ŚT są kosztem" :)

    No i pamietam ostrzeżenie (GP ?) że może wystąpić komplikacja
    w związku z przekazaniem samochodu kupionego "indywidualnie
    na kredyt" na którym jest zastaw bankowy...

    Podwyższyłeś mi entropię przepisologiczną :]

    >+ Pozdrawiam

    pzdr ! - Gotfryd

  • 10. Data: 2003-04-05 12:49:07
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > kupić i przekazać do DG). Nie neguję :) Mówię tylko iż
    > odsetki są również "jego osobiste" :) a nie samochodu...

    W przypadku OF występuje pewien problem, problem jak oddzielić majątek
    "osoby prywatnej" od OF prowadzącej DG.
    W przypadku samochodu jest to dość proste,bo istnieje EŚT która może być
    tym kryterium.
    Kupując samochód jako OF zawsze dostajesz fakturę na nazwisko,a nie na
    firmę,więc kredyt i odsetki mogą być " firmowe" ,a uzależnione jest to
    tylko od woli osoby kupującej.