  • 1. Data: 2003-09-23 15:02:10
    Temat: fvat czy rachunek do EU?
    Od: "radmar" <k...@i...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam następujący problem. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą,
    realizując zlecenia dla kilku firm w Polsce (usługi informatyczne).
    Ostatnio nawiązałem kontakt z pewną firmą z Holandii, która wymaga ode mnie
    przysłania "invoice" (faktury). Zupełnie nie mam pojęcia jak wystawić fvat
    dla firmy na terenie Unii Europejskiej.
    Pierwotnie chciałem wystawić rachunek jako osoba fizyczna, ale też nie
    wiedziałem jak to zrobić i czy to przejdzie.
    Czy są jakieś wytyczne co ma być na takim rachunku (jeśli osoba fizyczna)
    lub fvat. No i jeszcze jedna kwestia - kto płaci podatek w przypadku
    rachunku i w jakiej wysokości? A jak rozliczyć fvat? Jaką kwotę tam wpisać,
    skoro kwota zlecenia jest w euro?
    Trochę sporo tych pytań, ale jestem zieloniutki. Jeśli istnieje jakaś strona
    www na ten temat, to prosiłbym po prostu o linka do niej.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich (szczególnie tych zielonych ;-)
    Radek

  • 2. Data: 2003-09-23 18:13:30
    Temat: Re: fvat czy rachunek do EU?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "radmar" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich.
    > Mam następujący problem. Prowadzę jednoosobową
    > działalność gospodarczą,

    Cześć.
    Ja wystawiam fakturę vat w złotych, a w umowie sprecyzowane wg jakiego kursu
    mają mi zapłacić. Fakturę mam w dwóch językach, żeby i polski urząd skarbowy
    był zadowolony i zagraniczny kontrahent rozumiał. Coś w stylu: "Invoice Nr.
    12/2003 / Faktura Vat nr 12/2003" itd.
    Podatek vat 0%. Tylko, że ja eksportuję towary, więc jest odprawa celna. Nie
    chce mi się sprawdzać jak wygląda eksport usług, bo chyba z tym mamy tutaj
    do czynienia?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-09-24 11:48:30
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    no to chyba sprawa VATu na usługi się wyjaśniła :-)
    http://euro.bankier.pl/news/article.html?article_id=
    876538&type_id=1