  • 1. Data: 2008-11-08 21:23:20
    Temat: fvat nazwisko
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    hej mam takie pytanko, prowadze jednoosobowa DG, VAT, KPiR i zakupilem cos w
    sklepie , ktory wystawia faktury na firme do 7 dni od zakupu. Wiadomo ze
    firmą jest imie i nazwisko osoby prowadzacej. Pani w sklepie nie chciala mi
    wydac FV na firme bo przyszedlem z paragonem po 2 tygodniach, wiec
    zazyczylem zobie FV na osobe fizyczna. Podalem jej imie i nazwisko oraz NIP.
    NIPu nie chciala wpisac bo to znaczy ze faktura jest na firme ale jej
    wytlumaczylem ze kazda osoba ma nip i nawet ona bedac pracownikiem jakiejs
    innej firmy tez ma nip. wiec wpisala ten nip. wpisala moje imie i nazwisko
    ale nie wpisala rozszerzenia nazwy czyli np wpisala JAN KOWALSKI ale nie
    wpisala np Dromex JAN KOWALSKI. i teraz pytanie czy moge spokojnie wrzucic
    te fakture do KUP jesli nie ma rozszerzenia np DROMEX. jest imie i nazwisko.
    pozdrawaim
    Anax

  • 2. Data: 2008-11-08 22:34:33
    Temat: Re: fvat nazwisko
    Od: "kiper" <k...@b...com>

    Użytkownik "Anax WRC" <h...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpisala np Dromex JAN KOWALSKI. i teraz pytanie czy moge spokojnie wrzucic
    > te fakture do KUP jesli nie ma rozszerzenia np DROMEX. jest imie i
    Jeżeli jest imię i nazwisko i nip to możesz.

    Kiper
    k...@b...com
    -----------------------------------

  • 3. Data: 2008-11-08 22:40:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-08, kiper <k...@b...com> wrote:

    [...]

    > Jeżeli jest imię i nazwisko i nip to możesz.

    Może, ale w razie kontroli się urzędnicy też mogą nieco bardziej pozastanawiać,
    czy kupił "w celu", czy jednak nie. Tym bardziej, że inne faktury pewnie
    ma z tym "DROMEX" wpisane. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-11-08 22:45:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 08 listopad 2008 23:40
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    No i sprzedawca dostanie w dupę...

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-11-08 23:00:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > pozastanawiać, czy kupił "w celu", czy jednak nie. Tym bardziej, że inne
    > faktury pewnie ma z tym "DROMEX" wpisane. :)

    A tego nie można załatwić notą korygującą?

    p. m.

  • 6. Data: 2008-11-09 10:32:37
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    > A tego nie można załatwić notą korygującą?

    o tez ciekawe jakby sie zachowali. Mogliby napisac ze nie przyslugiwala mi
    faktura na firme bo bylo po terminie?
    pzdr
    Anax

  • 7. Data: 2008-11-09 12:13:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 09 listopad 2008 11:32
    (autor Anax WRC
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gf6dl8$4v8$1@news.interia.pl>):

    > o tez ciekawe jakby sie zachowali. Mogliby napisac ze nie przyslugiwala mi
    > faktura na firme bo bylo po terminie?

    Nie rozumiem... Dałeś ciała, a chcesz narobić bagna sprzedawcy....
    --
    Tristan

  • 8. Data: 2008-11-09 12:35:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-09, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Nie rozumiem... Dałeś ciała, a chcesz narobić bagna sprzedawcy....

    Może się "dowiedział", że za ten miesiąc będzie płacił zaliczki x2 i teraz
    na gwałt szuka kosztów (takie przypadki też znam). ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2008-11-09 12:46:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    > wasz znak: <gf6dl8$4v8$1@news.interia.pl>):

    > Nie rozumiem... Dałeś ciała, a chcesz narobić bagna sprzedawcy....

    Ale dlaczego bagna?

    p. m.

  • 10. Data: 2008-11-09 15:33:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 09 listopad 2008 13:46
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gf6m41$gne$1@news.onet.pl>):

    > Ale dlaczego bagna?

    Bo sprzedawca ma obowiązek wystawić fakturę dla przedsiębiorcy w 7 dni.
    Skoro nie wystawił, to złamał prawo i naraża się na nieprzyjemności.

    Oczywiście najbezpieczniej byłoby żeby każdy klient podpisywał oświadczenie
    czy to na cele DG czy osobiste. Ale to utopia. Więc zakłada się, że jak
    klient nie przylazł do 7 dni, to znaczy że kupował na cele osobiste. A tak
    robi się sprzedawcy kłopot.

    --
    Tristan