  • 1. Data: 2008-11-09 13:45:41
    Temat: Niezapłacony ZUS w roku 1999.
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Dzień Dobry!
    Czy mógłby mi ktoś pomóc w takiej sprawie.
    Mam problem z ZUS-em.
    Otóż w latach 1995 do końca 1999 prowadziłem działalność gospodarczą
    pracując na pełen etat w innym zakładzie. Od stycznia 1999 należało płacić
    ubezpieczenia zdrowotne.
    Płaciłem składki regularnie. Po zaprzestaniu działalności otrzymałem od
    ZUS-u wezwanie do zapłaty składki za miesiąc lipiec 1999 rok. Nie
    sprawdzając czy słusznie zapłaciłem drugi raz. W 2007 roku przeprowadzałem
    się. Uznając te dokumenty za stare wyrzuciłem je. W wrześniu 2008 roku
    otrzymałem ponownie wezwanie do zapłaty za lipiec 1999 rok w raz z
    odsetkami. Teraz nie posiadam dowodów wpłat i nie mogę się nimi okazać.
    Co mam zrobić???
    Przyznaję, że kwota nie jest duża (około 220 zł).
    Nie znam się na prawie, ale chyba jakiś czas przedawnienia ściągalności
    istnieje???
    Proszę o POMOC!!!
    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2008-11-09 14:08:33
    Temat: Re: Niezapłacony ZUS w roku 1999.
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > Przyznaję, że kwota nie jest duża (około 220 zł).
    > Nie znam się na prawie, ale chyba jakiś czas przedawnienia ściągalności

    i dlatego wpłaty do ZUS drukuje i trzymam w jednym miejscu

    bank dowody przelewów trzyma 5 lat i koniec.

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2008-11-17 11:45:34