  • 1. Data: 2006-11-15 10:44:16
    Temat: gazeta prawna
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    Witam
    czy ktos kto ma dostep do gazety prawnej online mógłby mi przytoczyć treść
    tego artykułu
    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1731.27.3.2.14.1.0.3.htm
    z góry dzieki!

  • 2. Data: 2006-11-15 10:50:28
    Temat: Re: gazeta prawna
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl] napisał:
    > Witam
    > czy ktos kto ma dostep do gazety prawnej online mógłby mi przytoczyć treść
> [...]
    WYJAŚNIENIA. IZBA SKARBOWA O OPODATKOWANIU PRAW MAJĄTKOWYCH
    Sprzedaż kwoty mlecznej z podatkiem

    Sprzedaż kwoty mlecznej jest przychodem podatnika i podlega
    opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

    Podatniczka sprzedała kwotę mleczną. Nabywcą była osoba prowadząca
    działalność rolniczą.

    Zdaniem podatniczki, kwota ta nie podlega opodatkowaniu. Dyrektor Izby
    Skarbowej w Katowicach stwierdził, że zgodnie z art. 18 ustawy z 26
    lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000
    r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.; dalej ustawa o PIT), za przychód z praw
    majątkowych uważa się w szczególności przychody z praw autorskich i praw
    pokrewnych w rozumieniu odrębnych przepisów, praw do projektów
    wynalazczych, praw do topografii układów scalonych, znaków towarowych i
    wzorów zdobniczych, w tym również z odpłatnego zbycia tych praw.

    Z uwagi na fakt, że w tym przepisie ustawodawca używa zwrotu w
    ,,szczególności", przyjąć należy, że katalog praw majątkowych jest
    otwarty, a zatem jest możliwe zaliczenie do niego także innych praw
    majątkowych nigdzie w ustawie nie wymienionych.

    Do praw majątkowych, o których mowa w art. 18 ustawy o PIT, należy
    zaliczyć indywidualną kwotę mleczną dla dostawcy bezpośredniego
    przyznawaną przez dyrektora Oddziału Terenowego Agencji Rynku Rolnego.

    Przychód uzyskany ze sprzedaży tego prawa powinien zostać pomniejszony o
    koszty uzyskania przychodu. Dochód podlega opodatkowaniu według skali
    podatkowej.

    Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego Izby Skarbowej w
    Katowicach z 31 maja 2006 r. (nr PBB3-4117/3-0030/2006).
    Ewa Matyszewska
    e...@i...pl
    Więcej artykułów z podobnym nagłówkiem ...

    Pisaliśmy o tym Jaki VAT od sprzedaży kwoty mlecznej - GP nr 112/2006

  • 3. Data: 2006-11-15 10:58:03
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    dzięki serdeczne!

  • 4. Data: 2006-11-16 17:22:06