  • 1. Data: 2006-11-15 13:25:39
    Temat: obliczenie VAT na fakturze (problem rachunkowy)
    Od: "A.L.E.C" <a...@p...onet.pl>

    Witam, jestem współautorem programu opensource, który m.in. wystawia
    faktury. Problem jest taki, że nie wiem (nie znam podstawy prawnej)
    sposobu wyliczania VATu. Dokładnie chodzi o odpowiedź na pytanie: czy
    podatek wylicza się od ceny jednostkowej produktu, czy od ceny łącznej
    np. 100 szt. produktu? Wiadomo, ze względu na zaokrąglenia, czasami
    powstaje rozbierzność. Czy jest na to przepis, albo "dobra praktyka"?

    Aleksander 'A.L.E.C' Machniak http://alec.pl gg-2275252
    LAN Management System Developer http://lms.alec.pl

  • 2. Data: 2006-11-15 13:31:22
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    A.L.E.C napisał(a):
> [...]
    > np. 100 szt. produktu? Wiadomo, ze względu na zaokrąglenia, czasami
    > powstaje rozbierzność. Czy jest na to przepis, albo "dobra praktyka"?

    Też jestem autorem programu, który m. in. wystawia faktury, ale nie jest
    opensource :)
    Z własnego doświadczenia dam Ci jedną radę, która powinna wystarczyć:
    przeczytaj _dokładnie_ rozporządzenie o wystawianiu faktur. Tam
    znajdziesz algorytmy obliczeń, czyli odpowiedź na swoje pytanie :)
    Andrzej

  • 3. Data: 2006-11-15 13:32:45
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-11-2006 o 14:31:22 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > przeczytaj _dokładnie_ rozporządzenie o wystawianiu faktur. Tam
    > znajdziesz algorytmy obliczeń, czyli odpowiedź na swoje pytanie :)

    Dla ułatwienia dodam - z 25/05/2005 :)

  • 4. Data: 2006-11-16 00:00:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Nov 2006, ajt wrote:

> [...]

    A tak konkretnie, to dlaczego *zawsze* od "ceny"? ;)
    Hint: definicja ceny jest w ustawie o cenach, i słowo "cena" bez
    dalszego bliższego określenia ma konkretne znaczenie, określa tzw.
    "cenę brutto" a liczyć można nie tylko tak, przepisy pozwalają.

> [...]
    > przeczytaj _dokładnie_ rozporządzenie o wystawianiu faktur. Tam znajdziesz
    > algorytmy obliczeń, czyli odpowiedź na swoje pytanie :)

    Już chciałem wyrazić stanowczy sprzeciw :) ale z braku chęci do
    dokładnego czytania rozporządzenia mniej stanowczo ;) wspomnę
    iż AFAIR co najmniej jedna regulacja nie jest zapisana
    w rozporządzeniu.
    Rozporządzenie nie może uchylać ustawy, czyli tak jak zapisano
    w ustawie *również* wolno.
    Już nie pamiętam czy wariantów z podwariantami jest 4 czy 5...
    No ale A.L.E.C pozbiera to będziemy wiedzieli :) - zakładam że program
    powinien pozwalać wystawiać f-ry wg wszystkich "polityk" oraz że
    A.L.E.C się pochwali na grupie!
    Kiedyś pozbierałem 4 szt. (google powinien wiedzieć jak to było), ale
    chyba jeszcze jedną możliwość dodali.

    > Pozdrawiam

    ...wzajemnie! - Gotfryd