  • 1. Data: 2002-01-08 06:48:43
    Temat: grobowce
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Witam!
    Kiedyś był taki przepis, że jeśli ktoś produkował nagrobki i wykonywał jakiś
    dla osoby już nie żyjącej (brzmi to dramatycznie, ale wiecie o co mi chodzi)
    to nagrobek ten był zwolniony z VAT. Jeśli natomiast nagrobek był robiony
    dla osoby chodzącej pośród żywych (ktoś robił na przyszłość dla siebie) to
    producent wtedy płacił normalnie 22%. Czy ten przepis dalej istnieje? Nie
    mogę go znaleźć już w zeszłorocznych przepisach... Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2002-01-10 22:13:03
    Temat: Re: grobowce
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    "Pulsar" <p...@h...pl> wrote in message news:a1e52c$c4b$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > producent wtedy płacił normalnie 22%. Czy ten przepis dalej istnieje? Nie
    > mogę go znaleźć już w zeszłorocznych przepisach... Proszę o pomoc.

    To chyba nie tak do konca.
    Pomijajac (liczne zapewne) przypadki w ktorych kamieniarze sa podmiotowo
    zwolnieni od VAT, to wykonanie nagrobka dla osoby niezyjacej było traktowane
    jako usluga zwolniona z VAT na podstawie zalacznika nr 2 do ustawy o VAT
    (pkt 29) - uslugi pogrzebowe - co jest moim zdaniem nieco naciagane, ale bez
    komentarza do PKWiU trudno rozstrzygnac. Wykonanie nagrobka dla osoby
    zyjacej trudno uznac za usluge pogrzebowa a co za tym idzie trzeba ja
    opodatkowac 22% (co prawda moim zdaniem ma to rowniez zastosowanie do
    sytuacji pierwszej). A juz tak polserio - to moze zastosowac stawke 7% -
    materiały budowlane z kamienia SWW 1413-911 :)

    Tomek
    www.tpiotrowski.w.pl

  • 3. Data: 2002-01-11 07:23:07
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Jak znajdziesz, to daj znać, mnie też interesuje.
    Dżek

  • 4. Data: 2002-01-11 07:36:28
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > Jak znajdziesz, to daj znać, mnie też interesuje.
    > Dżek

    Już znalazłem.
    Jeśli ktoś prowadzi kompleksową obsługę pogrzebów - czyli: przewóz zwłok,
    wieńce, wykopanie grobu, wymurowanie grobowca - ogólnie całość, to ta całość
    jest zwolniona z VATu (a więc łącznie z grobowcem).
    A jeśli to jest sama budowa grobowców - to zawsze jest 22% VAT - nie ma
    znaczenia czy dla żyjących czy dla zmarłych. :-(
    Pozdrawiam.