  • 1. Data: 2003-05-19 18:19:39
    Temat: ile VATu ?
    Od: "Dexter" <d...@w...pl>

    Witam!

    Posiadam w domu lacze stale do Internetu z którego odplatnie korzystaja
    osoby fizyczne oraz firmy.
    Zalozylem dzialalnosc gospodarcza poniewaz firmy domagaly sie faktur.
    Niestety nie wiem jaka wielkosc VATu wystawiac na fakturach zeby nie podpasc
    fiskusowi...
    TPSA wystawia mi za moje lacze czesc kwoty na 22% oraz czesc na 7%.... no i
    zglupialem

  • 2. Data: 2003-05-19 22:49:50
    Temat: Re: ile VATu ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 May 2003, Dexter wrote:

> [...]
    >+ fiskusowi...
    >+ TPSA wystawia mi za moje lacze czesc kwoty na 22% oraz czesc na 7%.... no

    *CO ZA ŁACZE* ?? Daj googlowi (groups.google.com) grupę "podatki"
    i hasło "wróźki" ;)
    Na SDI jest np. abonament telefoniczny (22%) i "usługa dostępu" (7%).
    Mniemam że za łącze 7%. Ale już za udostępnianie serwera (o ile ma
    miejsce) - 22%, AFAIK.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-20 05:58:48
    Od: "Dexter" <d...@w...pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote in message:

> [...]
    > Na SDI jest np. abonament telefoniczny (22%) i "usługa dostępu" (7%).
    > Mniemam że za łącze 7%. Ale już za udostępnianie serwera (o ile ma

    co za roznica co to jest za lacze ? fakt jest jeden, pobierają dwa VATy 22%
    za dostep do sieci Polpak-T, i 7% wyjscie do Internetu z tej sieci (tzw.
    CIR)

    ja moje łącze udostepniam dalej ludziom, i niewiem ile podatku mam narzucić
    i co napisac w opisie tej usługi. Czy jakas "wrozka" moze mi pomoc? :)

  • 4. Data: 2003-05-20 15:36:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 May 2003, Dexter wrote:
    [...]
    >+ co za roznica co to jest za lacze ?

    Podejrzewam że sobie odpowiedziałeś :) niżej:

    >+ fakt jest jeden, pobierają dwa VATy 22%
    >+ za dostep do sieci Polpak-T, i 7% wyjscie do Internetu

    ...skoro tylko "dostęp do Internetu" jest obłożony 7% VAT (a AFAIK
    tak właśnie jest) - to sam widzisz.
    [...]
    >+ ja moje łącze udostepniam dalej ludziom, i niewiem ile podatku mam narzucić
    >+ i co napisac w opisie tej usługi. Czy jakas "wrozka" moze mi pomoc? :)

    *dywagacja*:
    a dostęp do POLPAKu też udostępniasz, czy tylko do Internetu ?

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-05-21 07:18:08
    Od: "Dexter" <d...@w...pl>

    > Podejrzewam że sobie odpowiedziałeś :) niżej:

    > ...skoro tylko "dostęp do Internetu" jest obłożony 7% VAT (a AFAIK
    > tak właśnie jest) - to sam widzisz.
    [...]

    Dowiedzialem sie dokladnie, moze komus sie przyda. Na fuckturze trzeba takie
    cos:
    "Połączenie do sieci teleinformatycznej PKWiU 64.20.1" -> 7% VAT

    ... i juz

  • 6. Data: 2003-05-22 13:01:37
    Od: "Dexter" <d...@w...pl>

    "Dexter" <d...@w...pl> wrote:

    > Dowiedzialem sie dokladnie, moze komus sie przyda. Na fuckturze trzeba
    takie
    > cos:
    > "Połączenie do sieci teleinformatycznej PKWiU 64.20.1" -> 7% VAT

    jeszcze jedno... Jeśli wystawiam fakture za udostepnienie komuś internetu,
    to czy musze mieć z nim podpisaną jakąś umowę?

    Chodzi mi o to czy to *musi* być, czy niekoniecznie...

  • 7. Data: 2003-05-24 20:54:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2003, Dexter wrote:
    [...]
    >+ jeszcze jedno... Jeśli wystawiam fakture za udostepnienie komuś internetu,
    >+ to czy musze mieć z nim podpisaną jakąś umowę?
    >+
    >+ Chodzi mi o to czy to *musi* być, czy niekoniecznie...

    A "internet" czymś się różni od wszystkich innych sprzedaży ?
    Znaczy - AFAIK to KC stanowi że powyżej 2000zł "powinna być
    umowa na piśmie" i AFAIK powoduje to tylko tyle, że jeśli
    umowa jest >2kzł to sąd ma prawo oddalić inne dowody (nie
    pozwolić np. na powołanie świadków).
    Rozumiem że z drugiej strony pewne transakcje muszą być
    udokumentowane "imiennie" (czy ja wiem, dajmy na to: sprzedaż
    broni palnej ? sprzedaż oleju opalowego ?), ale internet...

    BTW: ciekawe jakie będą rozstrzygnięcia nt. przepisów nakazujących
    udostępnianie "podsłuchu" - czy jeśli ktoś udostępnia łącze przez
    TPSA czy NASK to wystarczy że TPSA (czy NASK) już dają dostęp, czy
    każdy "klub internetowy" i kawiarenka będą zobowiązane do prowadzenia
    drutów... :[

    pozdrowienia, Gotfryd