  • 1. Data: 2003-05-19 18:26:34
    Temat: rozliczenie faktury za naprawę samochodu
    Od: "bielizna24" <i...@b...pl>

    Witam. Czy mogę zaliczyć w koszty oraz do VAT'u, fakturę za naprawę auta
    leasingowego z tytułu szkody, biorąc pod uwagę fakt, że rozliczenie netto z
    ASO nastąpiło bezgotówkowo, ubezpieczyciel zapłacił bezpośrednio do serwisu.
    Mnie pozostaje zapłata VAT'u.
    Mój księgowy mówi, że ponieważ nie było przychodu to takiej faktury nie może
    zaksięgować, a ja uważam że to kolejne idiotyczne przepisy !?

    Rafał

  • 2. Data: 2003-05-19 18:40:29
    Temat: Re: rozliczenie faktury za naprawę samochodu
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "bielizna24" <i...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Czy mogę zaliczyć w koszty oraz do VAT'u, fakturę za naprawę auta
    > leasingowego z tytułu szkody, biorąc pod uwagę fakt, że rozliczenie netto
    > ASO nastąpiło bezgotówkowo,

    A CO CHCESZ LICZYĆ ????
    Chcesz mieć koszt??? Chytry jesteś! A przychód tez chcesz doliczyć ????
    Jeśli naprawa z ubezpieczenia, to miałeś przychód jako odszkodowanie, który
    w całości wydałeś na naprawę.
    VAT też się "skompensował"

  • 3. Data: 2003-05-19 19:10:52
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Chcesz mieć koszt??? Chytry jesteś! A przychód tez chcesz doliczyć ????
    > Jeśli naprawa z ubezpieczenia, to miałeś przychód jako odszkodowanie,

    Z czym sie skompensował ?

    Karol

  • 4. Data: 2003-05-19 19:13:21
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    może
    > zaksięgować, a ja uważam że to kolejne idiotyczne przepisy !?

    Zamien sie na ksiegowych z Latet'em. On juz chce wywalać piąta ksiegowa :-)

    Faktura netto w koszty. VAT do odliczenia.
    Na podstawie decyzji od ZU masz przychod do opodatkowania.

    Karol

  • 5. Data: 2003-05-19 19:31:08
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Z czym sie skompensował ?

    Z VAT-em od ubezpieczalni, jeśli go wypłaciła.
    Przy obsłudze bezgotówkowej jest tylko pisanina, a na pewno nie ma "zysków"
    ani "strat"

  • 6. Data: 2003-05-19 20:00:38
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z VAT-em od ubezpieczalni, jeśli go wypłaciła.

    Sadzac z tego co napisal autor, to nie wyplacili.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2003-05-19 20:02:35
    Od: "bielizna24" <i...@b...pl>

> [...]
    > Chcesz mieć koszt??? Chytry jesteś! A przychód tez chcesz doliczyć ????
    > Jeśli naprawa z ubezpieczenia, to miałeś przychód jako odszkodowanie,

    VAT ??? ubezpieczalnia nie wypłaca VAT'u, wypłaca tylko netto, z faktury za
    naprawę ja pokrywam VAT, który potem mogę odliczyć, pod warunkiem że
    wcześniej zaliczyłem wydatek w koszty ! Zatem jeśli faktury nie przyjmniemy
    do dochodowego, to i z VAT'u nie odliczę. A podobnież jest jakiś przepis, na
    który powołuje się mój księgowy, że jeśli Ubezpieczalnia nie przelała
    odszkodowania na moje konto a bezpośrednio do Serwisu to ja takiej faktury
    nie mogę zaksięgować, zatem i odliczyć VAT'u, ponieważ nie było przychodu
    ... - Paranoja !

  • 8. Data: 2003-05-19 20:07:50
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > A podobnież jest jakiś przepis, na
    > który powołuje się mój księgowy,

    To popros ksiegowego o podanie tego przepisu (nr dz.u., data, itp.).
    My tez chcemy sie nauczyc czegos nowego.

    Karol

  • 9. Data: 2003-05-19 20:30:31
    Od: "bielizna24" <i...@b...pl>

    > To popros ksiegowego o podanie tego przepisu (nr dz.u., data, itp.).
    > My tez chcemy sie nauczyc czegos nowego.
    >
    > Karol

    Właściwie to oznajmił mi, że w przepisach o podatku dochodowym to znajdę.

    Rafał

  • 10. Data: 2003-05-19 20:59:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik berdycz napisał:
> [...]
    >

    > Z VAT-em od ubezpieczalni, jeśli go wypłaciła.
    > Przy obsłudze bezgotówkowej jest tylko pisanina, a na pewno nie ma "zysków"

    W którym miejscu dowolna ustawa o podatku dochodowym uzaleznia
    zaliczenie odszkodowania do przychodów od sposoby jego realizacji?
    Gdzie znajdziemy przepis że bezgotówkowy obrót sie kompensuje?

    A juz koncepcja kompensowania VATu nalizonego z naleznym zwaliła mnie z nóg.

    Człowiek sie lata uczy, pracuje, zdobywa doświadczenie a tu przychodzi
    Berdycz i oświeca na prawo i lewo od tak po prostu...
    Dar boży?

    Maddy ciekawa jak nigdy jeszcze...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk