  • 1. Data: 2009-05-18 19:05:47
    Temat: import UK a VAT
    Od: "Janusz M." <m...@p...onet.wytnij.pl>

    Witam

    Chce cos kupić w Wielkiej Brytanii i mam problem bo chce aby na ichniej
    fakturze był VAT a sprzedawca pisze ze nie bedzie Vatu bo jestem z poza UK.
    To gdzie mam ten VAT zapłacić. ?

    --
    jm.

  • 2. Data: 2009-05-18 19:58:49
    Temat: Re: import UK a VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Janusz M. wrote:

    > Chce cos kupić w Wielkiej Brytanii i mam problem bo chce aby na
    > ichniej fakturze był VAT a sprzedawca pisze ze nie bedzie Vatu bo
    > jestem z poza UK. To gdzie mam ten VAT zapłacić. ?

    Chcesz kupić jako przedsiębiorca w związku z prowadzona działalnością?
    Czy na potrzeby osobiste?
    Czy to towar czy usługa?

  • 3. Data: 2009-05-18 19:59:34
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Janusz M." <m...@p...onet.wytnij.pl> napisał w
    wiadomości news:gusc3n$s58$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > fakturze był VAT a sprzedawca pisze ze nie bedzie Vatu bo jestem z poza UK.

    Skoro sprzedawca jest z UK i tam VAT nie będzie płacony, bo ty jestes z PL, to
    czywista oczywistośc, że będzie płacony w Watykanie.

    --
    andreas

  • 4. Data: 2009-05-18 20:13:17
    Od: "Janusz M." <m...@p...onet.wytnij.pl>

    > Chcesz kupić jako przedsiębiorca w związku z prowadzona działalnością?
    > Czy na potrzeby osobiste?
    > Czy to towar czy usługa?

    Tak, kupuje na firmę. Ryczałt bez Vat.
    To towar do dalszej sprzedazy.

    --

    jm

  • 5. Data: 2009-05-18 20:33:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Janusz M. wrote:

    > Tak, kupuje na firmę. Ryczałt bez Vat.
    > To towar do dalszej sprzedazy.

    Wytłumacz sprzedawcy, że nie jesteś czynnym podatnikiem VAT,
    że nie podasz mu odpowiedniego TAX-Number- nie wiem jak się nazywa angielski
    nr VAT -
    czyli naszego VAT z przedrostkiem PL i że ma wystawić brutto.
    Jak się uprze, to daj mu tę informację pisemnie i zobacz co wystawi.

  • 6. Data: 2009-05-18 20:56:24
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Chce cos kupić w Wielkiej Brytanii i mam problem bo chce aby na ichniej
    > fakturze był VAT a sprzedawca pisze ze nie bedzie Vatu bo jestem z poza UK.
    > To gdzie mam ten VAT zapłacić. ?

    jeśli nie masz nipu PL to w GB zwykły invoice mają Ci wypisać, bez
    cudów, tylko czasami Anglikom trzeba 2 razy tłumaczyć

    Andrzej