  • 1. Data: 2009-05-17 19:04:13
    Temat: Komp jako ŚT, poniżej 3,5k - likwidacja środka trwałego
    Od: "ad" <a...@o...pl>

    Witam,
    Zakupiłem jakiś czas temu komputer, którego wartość nie przekraczała 3,500 i
    został zamortyzowany jednorazowo.
    W jaki sposób i po jakim czasie można zlikwidować taki środek trwały ?

  • 2. Data: 2009-05-17 19:14:16
    Temat: Re: Komp jako ?T, poni?ej 3,5k - likwidacja ?rodka trwa?ego
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-05-2009 o 21:04:13 ad <a...@o...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Zakupi?em jaki? czas temu komputer, którego warto?ae nie przekracza?a 3,500 i
    > zosta? zamortyzowany jednorazowo.
    > W jaki sposób i po jakim czasie mo?na zlikwidowaae taki ?rodek trwa?y ?

    Likwidacja środka trwałego to następstwo tego że coś się z tym komputerem stało,
    a nie jakaś samoistna czynność (wyjątek: upływ bodajże 6 lat po zakończeniu DG).
    Także napisz co z tym komputerem zrobiłeś czy chcesz zrobić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-05-17 19:21:14
    Temat: Re: Komp jako |T, poni?ej 3,5k - likwidacja ?rodka trwa3ego
    Od: "ad" <a...@o...pl>

    ok. Napisałem likwidacja, a myslalem o zbyciu srodka trwalego. Chcialbym po
    prosu nabyc kolejny komputer (obecny sie juz nie sprawdza) i rozliczyc go w
    taki sam sposob jak 1szy.
    Dzieki.

  • 4. Data: 2009-05-17 19:52:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ad wrote:
> [...]
    > prosu nabyc kolejny komputer (obecny sie juz nie sprawdza) i rozliczyc go w

    No przecież możesz go sprzedać choćby i natychmiast po wpisaniu do EŚT.
    Nie ma żadnych ograniczeń w tę stronę.

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-05-17 20:01:33
    Od: "ad" <a...@o...pl>

    Sprzedać ale komu: osobie fizycznej czy firmie ? I za ile ? (czy US moze
    kwestionowac wartosc w momencie sprzedazy)
    Przepraszam za te laickie pytania ale moja 'ksiegowa' twierdzi ze moge zbyc
    te ST po uplywie 2 lat i probujac ustalic skad ona ma takie informacje.
    THX

  • 6. Data: 2009-05-17 20:21:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ad wrote:
    > Sprzedać ale komu: osobie fizycznej czy firmie ?

    Komukolwiek. W przypadki osób fizycznych nieprowadzących DG musisz tylko
    uważać, czy przypadkiem nie musisz mieć kasy fiskalnej "od pierwszej
    złotówki".

    > I za ile ? (czy US moze kwestionowac wartosc w momencie sprzedazy)

    Jeśli na dany artykuł nie ma ceny urzędowej, to możesz sobie sprzedawać
    za ile chcesz. Jeśli sprzedajesz podmiotowi powiązanemu to US ma prawo
    szacować dochody.

    Oczywiście jeśli będziesz stale sprzedawał poniżej kosztów (ponosząc
    stratę) to w końcu US może się zainteresować, w jakim celu prowadzisz DG.

    > Przepraszam za te laickie pytania ale moja 'ksiegowa' twierdzi ze moge zbyc
    > te ST po uplywie 2 lat i probujac ustalic skad ona ma takie informacje.

    Najprościej będzie jak ją po prostu o to spytasz :-)

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-05-17 20:29:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-05-2009 o 21:21:14 ad <a...@o...pl> napisał(a):

    > ok. Napisa?em likwidacja, a myslalem o zbyciu srodka trwalego. Chcialbym po
    > prosu nabyc kolejny komputer (obecny sie juz nie sprawdza) i rozliczyc go w
    > taki sam sposob jak 1szy.
    > Dzieki.

    Jeśli dobrze pamiętam to po prostu wykreślasz pozycję z EŚT
    z adnotacją o dacie zbycia i danych faktury.

  • 8. Data: 2009-05-17 20:36:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Jeśli dobrze pamiętam to po prostu wykreślasz pozycję z EŚT
    > z adnotacją o dacie zbycia i danych faktury.

    A nie trzeba jakichs papierów likwidacyjnych?
    (odpad) Zlikwidować może, ale bedzie musiał chyba trzymać
    złom w piwnicy. Nie pamiętam przepisów, ale ja ostatnio
    likwidowane środki trwałe i wyposażenie (miałem taki faks kiedyś jeszcze
    jak limit na ST był 1500 czy 2500) oddalem do specjalistycznej firmy
    i likwidowałem z kartą przekazania odpadu.
    (nikt nie chciał kupić na aukcji :-( )

  • 9. Data: 2009-05-17 20:42:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
> [...]
    > jak limit na ST był 1500 czy 2500) oddalem do specjalistycznej firmy
    > i likwidowałem z kartą przekazania odpadu.

    Wyrzucić oczywiście nie można. Ale wątkotwórca sprecyzował, że chce
    sprzedać.

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-05-18 22:13:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ad" gupo5q$3n7$...@n...task.gda.pl

    > ok. Napisałem likwidacja, a myslalem o zbyciu srodka trwalego. Chcialbym po prosu
    nabyc kolejny komputer (obecny sie juz nie
    > sprawdza) i rozliczyc go w taki sam sposob jak 1szy.

    Nie możesz mieć dwóch czy kilku?
    Nie możesz wyrzucić złoma na śmietnik?
    Znaczy.. Oddać do utylizacji? :)

    --