  • 1. Data: 2009-05-18 14:00:09
    Temat: Umowa zlecenie, podatek
    Od: "Krzysztof " <b...@g...pl>

    Witam,
    mając prace na "Umowe zlecenie" są pobierane z rachunku do niej kwoty na
    składki ubezpieczeniowe: emerytalne, rentowe i wypadkowe. A co z podatkiem?
    Wogóle nie ma potrącenia na ten cel. Czy potem będe musiał go zapłacić, czy
    może powinien to zrobić Zleceniodawca Umowy? Wg. jakiego PITu będe musiał w
    przyszłym roku rozliczać się Urzędem Skarbowym z takiej Umowy-Zlecenie?

    Dziękuje za wszelkie informacje.
    Pozdrawiam!
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-05-18 14:07:34
    Temat: Re: Umowa zlecenie, podatek
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Krzysztof pisze:
> [...]
    > przyszłym roku rozliczać się Urzędem Skarbowym z takiej Umowy-Zlecenie?

    podatek jest naliczany i pobierany tak samo, jak składki na ubezp. społ.
    - od razu. Przysługują standardowo 20%kup, a podatek w wysokości 19%.
    Na koniec roku, oczywiście rozliczasz umowę, jak wszystkie inne dochody
    uzyskane w ciągu roku.
    No chyba.... że kwota brutto wynagrodzenia z tyt. tej umowy nie
    przekracza miesięcznie kwoty 200zł. To wtedy pobierany jest podatek
    zryczałtowany, którego nie doliczasz już przy rozliczeniu na koniec roku.
    Tomasz

  • 3. Data: 2009-05-18 14:50:09
    Od: "Krzysztof " <b...@g...pl>

> [...]
    > od razu. Przysługują standardowo 20%kup, a podatek w wysokości 19%.
    > Na koniec roku, oczywiście rozliczasz umowę, jak wszystkie inne dochody

    Dziękuje za bardzo szybką odpowiedź.
    Sorry, ale zapytam się jeszcze raz dla upewnienia się, gdyż jest to bardzo
    ważne dla mnie: czyli od mojej
    zarobionej kwoty netto będe musiał zapłacić jeszcze 19% podatek na koniec
    roku????
    Kwota co prawda będzie wyższa niż wspomniane 200zł ale wtedy i także poniżej
    płacy minimalnej :-o Czego wogóle nie brałem pod uwagę w moich kalkulacjach.

    Dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam!
    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-05-18 15:06:46
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > ważne dla mnie: czyli od mojej
    > zarobionej kwoty netto będe musiał zapłacić jeszcze 19% podatek na koniec

    Od stycznia 18%.
    A nie jest pobierany podatek? Przelicz sobie. Np.
    http://www.kalkulatory.gofin.pl/index.php?action=kal
    kulatory&opcja=kal17.php

    Poza tym rachunek to ty powinieneś wystawiać. I nie ma czegoś takiego,
    że bez kwoty podatku do pobrania przez płatnika. Jeżeli nie płaciłeś
    podatku, to powinieneś skorygować wszystkie rachunki z tego roku.
    Dopłacić podatek wraz z odsetkami.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)