  • 1. Data: 2012-05-18 10:30:47
    Temat: import uslug UE a WNT
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Od firmy eurodns (Luksemburg) kupuję usługę (utrzymanie domeny
    internetowej), zakupu usług nie uwzględniłem w VAT-UE (bo to
    nie towar), dobrze?.

    Właśnie dostałem z US wezwanie, że mój kontrahent wykazał na moją
    rzecz WDT (dostawę towarów) a ja jej nie ująłem w VAT-UE (wpisałem
    ją w VAT-7 w 'import usług' oraz 'od wartosci dodanej[...]art 28b'.

    Kto się myli?

    a.

  • 2. Data: 2012-05-18 11:04:34
    Temat: Re: import uslug UE a WNT
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rzecz WDT (dostawę towarów) a ja jej nie ująłem w VAT-UE (wpisałem
    > ją w VAT-7 w 'import usług' oraz 'od wartosci dodanej[...]art 28b'.

    A co z VAT-em? Wystawiłeś fakturę wewnętrzną?
    Ja w przypadku importu usług z Irlandii (GoogleAdWords) - wystawiałam
    wewnętrzna fakturę.
    Zgodnie z tym co powiedziała mi Krajowa Informacja Podatkowa - nie
    uwzględniałam jednak tego z w VAT-UE, ale było to zakwalifikowane jako
    import usług, a nie import towarów. Swoją drogą - utrzymanie domeny dziwnie
    wygląda jako towar.
    Szczegóły opisywałam tu:
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2012/03/Faktura-G
    oogle-AdWords.html

    marzatela
    ------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 3. Data: 2012-05-19 11:42:05
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Marzena <m...@g...pl> wrote:

    > A co z VAT-em? Wystawiłeś fakturę wewnętrzną?

    Tak, wystawiłem. VAT się dodał i odjął.

> [...]
    > import usług, a nie import towarów. Swoją drogą - utrzymanie domeny dziwnie

    Dokładnie tak robię. Faktury z tej firmy od roku tak księguję, a przyczepili
    się wg. 'rozbieżności z sistemem VIES' za 4 kwartał. Chyba jednak wystawca
    faktury dał ciała, że wpisał to do WDT.

    a.

  • 4. Data: 2012-05-19 12:22:17
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > Dokładnie tak robię. Faktury z tej firmy od roku tak księguję, a
    > przyczepili
    > się wg. 'rozbieżności z sistemem VIES' za 4 kwartał. Chyba jednak wystawca
    > faktury dał ciała, że wpisał to do WDT.

    (...)

    Na to wygląda, że zawinił wystawca faktury. To jest ewidentnie usługa, a nie
    towar.
    Import usług nie trafia do VAT-UE.
    Moim zdaniem zrobiłes wszystko prawidłowo - pokażesz fakturę wewnętrzną,
    pokażesz, że uwzględniłeś w VAT-7 import i powinno byc OK.
    Choć u nas z fiskusem róznie bywa, niestety :(

    Daj znać, jak sie to skończyło, dobrze?

    marzatela
    -----------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 5. Data: 2012-05-24 15:08:09
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Marzena <m...@g...pl> wrote:

    > Daj znać, jak sie to skończyło, dobrze?

    Pani (całkiem miła) w US przyznała, że to wina wystawcy faktury, wspomniała,
    że już w poprzednich miesiącach problem występował, ale wzywają teraz bo
    zrobiła się większa kwota. Abym (w miarę możliwości) przekazał sprzedawcy,
    że po jego stronie jest problem, bo za jakiś czas mogą ponownie mnie wezwać
    ;)

    a.

  • 6. Data: 2012-05-24 18:51:17
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > zrobiła się większa kwota. Abym (w miarę możliwości) przekazał sprzedawcy,
    > że po jego stronie jest problem, bo za jakiś czas mogą ponownie mnie

    Dzięki za info. Jak widać w US też zdarzają się myślący urzędnicy.

    marzatela
    http://www.szultaset.pl