  • 1. Data: 2012-05-17 23:19:55
    Temat: Zakup wyposażenia z USA jako koszt
    Od: J <k...@g...com>

    1) Dokonałem zakupu krzesła - klęcznika z USA za pośrednictwem eBay. Czy uzyskany
    rachunek wystarczy aby wliczyć ten zakup w koszta prowadzonej działalności
    gospodarczej ? Jeżeli tak, to po jakim kursie mam przeliczyć USD na PLN - z dnia
    zakupu ?

    2) Mogę dokonać zakupu laptopa z USA do biura i zaliczyć ten zakup w koszty ?
    Wystarczy rachunek, czy potrzebuję fakturę ? Czy muszę dołączyć jakieś inne dokumenty
    ?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    pozdrawiam J

  • 2. Data: 2012-05-18 11:47:21
    Temat: Re: Zakup wyposażenia z USA jako koszt
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 May 2012, J wrote:

    > 1) Dokonałem zakupu krzesła - klęcznika z USA za pośrednictwem eBay.
    [...]
    > 2) Mogę dokonać zakupu laptopa z USA do biura i zaliczyć ten zakup w koszty ?
    > [...]
    > Czy uzyskany rachunek wystarczy aby wliczyć ten zakup w koszta
    > prowadzonej działalności gospodarczej ?

    Nie widać przeszkód.
    Jako "dowody pomocnicze" trzymałbym również wydruk z aukcji.
    O f-rze wewnętrznej z tytułu importu nie zapomnisz?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-05-21 00:07:30
    Od: J <k...@g...com>

    > Nie widać przeszkód.
    > Jako "dowody pomocnicze" trzymałbym również wydruk z aukcji.
    > O f-rze wewnętrznej z tytułu importu nie zapomnisz?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Od niedawna zajmuję się księgowaniem wszystkiego na własną rękę i nie miałem jeszcze
    styczności z fakturami wewnętrznymi. Możesz mi wyjaśnić na czym to polega ?

  • 4. Data: 2012-05-21 12:41:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 May 2012, J wrote:

    > Od niedawna zajmuję się księgowaniem wszystkiego na własną rękę
    > i nie miałem jeszcze styczności z fakturami wewnętrznymi.
    > Możesz mi wyjaśnić na czym to polega ?

    A 2000 postów na poczatek przeczytałes? ;)
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    search?q=wewn%C4%99trzna

    Przepisy:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,5
    1600,20110401,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-
    dane-ktore-powinny.html
    ...art.24 do 26

    pzdr, Gotfryd