  • 1. Data: 2012-05-16 16:52:00
    Temat: fv korekta-komu oryginal?
    Od: "LUKAS" <a...@p...pl>

    Witam

    Otrzymalem FV korygującą ( zwrocilem towar) i mam odeslac sprzedawcy
    oryginal czy kopię tej FV korekty?

    Wydaje mi sie, ze klient zawsze otrzymuje oryginal, ale przy korekcie moze
    jednak jest inaczej...

  • 2. Data: 2012-05-16 17:04:27
    Temat: Re: fv korekta-komu oryginal?
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 16-05-2012 16:52, LUKAS pisze:
> [...]
    > oryginal czy kopię tej FV korekty?
    >
    > Wydaje mi sie, ze klient zawsze otrzymuje oryginal, ale przy korekcie moze

    Zwracasz podpisana (+ data) kopie.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-05-17 18:29:34
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-16 16:52, LUKAS wrote:
    > Witam
    >
    > Otrzymalem FV koryguj?c? ( zwrocilem towar) i mam odeslac sprzedawcy
    > oryginal czy kopie tej FV korekty?
    >
    > Wydaje mi sie, ze klient zawsze otrzymuje oryginal, ale przy korekcie moze
    > jednak jest inaczej...

    Może ktoś z szanownego grona słyszał coś o planach zlikwidowania
    odręcznego podpisu na korektach FV VAT + wspomagania poczty polskiej w
    stosunku do wszystkich podmiotów, nie tylko np. firm telekomunikacyjnych?

  • 4. Data: 2012-05-17 19:10:07
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    > Otrzymalem FV korygującą ( zwrocilem towar) i mam odeslac sprzedawcy
    > oryginal czy kopię tej FV korekty?
    >
    > Wydaje mi sie, ze klient zawsze otrzymuje oryginal, ale przy korekcie moze
    > jednak jest inaczej...

    Od czasu, gdy zlikwidowano przy fakturach VAT podział na oryginały i kopie
    odsyłasz po prostu egzemplarz faktury VAT.

  • 5. Data: 2012-05-17 19:12:29
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    > MoĹźe ktoĹ&#65533; z szanownego grona sĹ&#65533;yszaĹ&#65533; coĹ&#65533; o planach
    zlikwidowania
    > odrÄ&#65533;cznego podpisu na korektach FV VAT + wspomagania poczty polskiej w
    > stosunku do wszystkich podmiotĂłw, nie tylko np. firm telekomunikacyjnych?

    Podpisy na fakturach VAT (korekty są normalnymi fakturami VAT) przestały być
    obowiązkowe już w 2004 roku :)

    --
    PS. Odpowiadam konkretnie na zadanie pytanie. Pomijam pewien punkt wynikający
    z rozporządzenia, mylony często z obowiązkiem podpisywania korekt.

  • 6. Data: 2012-05-17 19:33:46
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-17 19:10, s...@N...gazeta.pl pisze:

    > Od czasu, gdy zlikwidowano przy fakturach VAT podział na oryginały i kopie
    > odsyłasz po prostu egzemplarz faktury VAT.

    A kiedyż to dokładnie zlikwidowano ten podział?

    N.

  • 7. Data: 2012-05-17 19:44:23
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-17 19:12, s...@N...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > PS. Odpowiadam konkretnie na zadanie pytanie. Pomijam pewien punkt wynikający
    > z rozporządzenia, mylony często z obowiązkiem podpisywania korekt.

    Nie tyle jest mylony, ile chodzi o to, że podpisana i odesłana kopia
    faktury korygującej jest najczęściej stosowaną formą potwierdzenia
    otrzymania tejże faktury.

    N.

  • 8. Data: 2012-05-17 20:08:16
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-17 19:33, Nixe pisze:

    > A kiedyż to dokładnie zlikwidowano ten podział?

    Będzie ze dwa lata (ale bliżej półtora roku). ;)

    --
    spp

  • 9. Data: 2012-05-17 20:33:32
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-17 20:08, spp pisze:

    > Będzie ze dwa lata (ale bliżej półtora roku). ;)

    A jeśli taka CDN Optima (by Comarch) o tym nie wie i nadal generuje
    faktury z podziałem na oryginał i kopię, to nie ma znaczenie, który
    egzemplarz dostanie odbiorca? :)

    I gdzie dokładnie znajduje się zniesienie tego podziału (w ustawie o
    rachunkowości czy gdzieś indziej?)

    N.

  • 10. Data: 2012-05-17 20:34:47
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    spp w <news:jp3eqn$prj$1@inews.gazeta.pl>:

    > Będzie ze dwa lata (ale bliżej półtora roku). ;)

    To dlaczego MF w rozporządzeniu z marca 2011 pisze tak:
    "§ 19. 1. Faktury i faktury korygujące są wystawiane co najmniej w dwóch
    egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje
    sprzedawca.
    [...]
    § 20
    [...]
    4. Duplikat faktury i faktury korygującej wystawia się w dwóch
    "

    --
    Tomasz Nycz