  • 1. Data: 2005-05-13 13:17:47
    Temat: import, waluta
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Witam,

    czy ktoś mógłby udzielić mi informacji na poniższe tematy:

    1. Czy prowadząc działalnośc gospodarczą jako osoba fizyczna
    (KPIR)importując usługi elektroniczne i towary z Unii i z krajów
    trzecich mogę płacic za nie z prywatnego konta dolarowego (ze względu na
    duzo nizsze opłaty związane z obsługa konta? Czy US urwie mi za to głowe?

    2. Czy moge kupować dolary od ojca, który jest marynarzem (zyskuje na
    różnicy kursów skupu i sprzedaży), wpłacać je na swoje lub firmowe konto
    i z niego dokonywac płatności?

    Pozdrawiam

    Bogna

  • 2. Data: 2005-05-20 21:42:27
    Temat: Re: import, waluta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 May 2005, Bogna wrote:
    [...]
    > + 2. Czy moge kupować dolary od ojca, który jest marynarzem (zyskuje na różnicy
    > + kursów skupu i sprzedaży), wpłacać je na swoje lub firmowe konto i z niego
    > + dokonywac płatności?

    Uwaga: *dywagacja*.
    A czy wtedy nie będziesz prowadzić "skupu walut od ludności czyli
    działalności kantorowej" ? Co by oznaczało prowadzenie stosownych
    ewidencji tudzież sprawdzenie jakie rodzaje opodatkowania są
    dopuszczalne/wymagane...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)