    Date: Sun, 01 May 2011 09:32:41 +0200
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: import z Chin, Honkkongu itp, faktura?

    On 2011-05-01 09:12, BartekK wrote:
    > Znalazłem produkt na ebay/alibaba/dealextreme, sprzedawca z
    > chin/honkongu, stamtąd jest wysyłka, płatność paypal, przesyłka darmowa
    > :) Nic tylko zrobić jakiś biznes...
    >
    > Kliknąłem na próbę, po tygodniu przyszła paczka (zwykłą pocztą naszą
    > polską przyniesiona) - żadnych ceł, żadnych opłat, żadnej faktury,
    > nic... Jak to teraz kurde sprzedać legalnie?
    >
    > Kliknąłem drugi raz - paczka przyszła po 12 dniach, ale załączoną
    > karteczką "Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót
    > pocztowy (przywóz)", wartość i stawka celna - wzięta z sufitu, ale
> [...]

    W drugim przypadku sytuacja jest w miarę klarowna, ponieważ odpowiednia
    procedura celna została wszczęta i towar został dopuszczony do obrotu.

    W wyniku tej procedury został wystawiony kwit "Dokument potwierdzający
    [...]" który jest równoważny SAD-owi. Jedyny problem jaki możesz mieć to
    brak możliwości odliczenia VAT-u - zgaduję, że na kwicie nie ma Twoich
    danych "firmowych".

    W pierwszym przypadku (nieotwartą) przesyłkę należy dostarczyć (wraz z
    SAD-em) do urzędu celnego i bez problemu powinni Ci ją oclić.

    Jeśli natomiast chodzi o podatek dochodowy, to masz dwie opcje:
    - albo postępować zgodnie z ustawą (o PDOF) i wtedy na podstawie
    potwierdzenie transakcji z <baczność> BANKU <spocznij> PayPal wpuszczasz
    to w koszty. BTW, zgłosiłeś oczywiście konto PayPal w US :-)
    - albo postępować zgodnie z rozporządzeniem ("o prowadzeniu PKPiR" i
    wtedy KUP nie masz.

    Oczywiście pierwszeństwo przed rozporządzeniem ma ustawa (minister był
    łaskaw przekroczyć delegacje ustawowe).

    Tak to mniej więcej wygląda. Oczywiście każdy bawi się za swoje
    pieniądze, tak więc nie miej pretensji jeśli jakiś nawiedzony kontroler
    Ci to zakwestionuje.

    Piotrek